پژو 208 با پیشرانه هیبرید هوا

    برای اولین بار در سال 2016، پژو یک مدل هیبرید ایر با کمک هوای فشرده را به بازار خواهد فرستاد. پژو 208 هیبرید هوا (HYbrid Air 2L) کانسپت ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود. پژو208- -نمای عقب


در حالی که نسخه هیبریدی FE در سال گذشته در نمایشگاه ژنو معرفی شده بود، اکنون با یک تکنولوژی جدیدتر روبروییم. این خودرو روی همان زیرساخت مدل سه درب استاندارد 208 توسعه یافته است. البته آرایه گسترده‌ای از تغییرات روی آن صورت گرفته است. وزن این خودرو با یک رژیم 100 کیلویی تا 960 کیلوگرم کاهش یافته که نتیجه استفاده از مواد سبک‌وزنی چون انواع کامپوزیت فیبر کربن و آلومینیوم است.

موتور استاندارد مورد استفاده یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری از سری Puretech 82 است که با یک گیربکس 5 سرعته دستی جفت می‌شود. اما تفاوت اصلی در این خودرو در پیشرانه کمکی است. در حالی که امروزه معمولاً از باتری و موتورهای الکتریکی برای این منظور استفاده می‌شود، پژو تصمیم گرفته از هوای فشرده برای این کار استفاده کند. یک مخزن هوای فشرده در زیر بدنه و یک مخزن کم‌فشار در نزدیکی محور عقب (به‌عنوان محفظه انبساط) قرار می‌گیرند. یک سیستم هیدرولیک با موتور و پمپ در قسمت پیشرانه موتور قرار می‌گیرد. وظیفه سیستم هیدرولیکی فوق ایجاد یک تعادل مناسب بین منابع انرژی و همچنین تأمین نیروی لازم برای سیستم تعویض دنده اتوماتیک می‌باشد. مخزن هوای فشرده در طول حرکت به آرامی توسط موتور بنزینی شارژ می‌شود. پر شدن مخزن تنها 10 ثانیه زمان لازم دارد. برای حرکت می‌توان تنها از موتور بنزینی، هوای فشرده و یا استفاده توأمان بهره گرفت.

تلاش‌های پژو برای تولید خودروهای کم‌مصرف، به دلیل قوانینی است که دولت فرانسه وضع کرده که باید تا سال 2020 بتواند خودرویی با مصرف 2 لیتر در صد کیلومتر را در بازار عرضه نماید. البته سیستم هیبریدی هوا از سال 2008 در حال توسعه است و سال 2016 به بازار تجاری راه می‌یابد

پژو-208نمای کلی

پژو208- -نمای عقب

پژو208- - نمای داخل

پژو208 -نمای داخل

پژو208- - نمای داخل

پژو208- - نمای زیر

پژو208 -نمای موتور

منبع خبر : www.worldcarfans.com
 
مطالب مرتبط
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...