در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت میباشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم میخورد.
آریسان از موتور 1700 سیسی بهینه شده روا سود میبرد و داشبورد آن نیز همانند مدلهای اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده 405 است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا 151 کارا قرار میدهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربهگیرهای خاص، جای بار با لبههای بلند، استاندارد آلایندگی یورو 4، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگیهای این خودرو میباشند.
البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی میماند و قرار است در تأسیسات ایرانخودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه 50 دستگاه بوده که به تدریج به 150 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.
پدال