معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس C جدید

یکی از شرکتهای بی نظیر و بسیار موفق در زمینه تولید ماشینهای بسیار زیبا و بادوام و گران قیمت شرکت مرسدس بنز می باشد سرانجام پس از ماهها خبرهای مختلف و انتشار تصاویر جاسوسی و اطلاعات قطره چکانی، کلاس سی جدید مرسدس بنز یا W205 رسما معرفی شد.

    

2014 Mercedes-Benz C-Class
2014 Mercedes-Benz C-Class

2014 Mercedes-Benz C-Class

ابتدا اجازه دهید تا ابعاد ظاهری این بنز را مورد بررسی قرار دهیم. طراحی خودرو را می توان کاملا وامدار سایر خودروهای خانواده مرسدس بنز مخصوصاً کلاس اس جدید دانست. خریداران می‌توانند دو چهره متفاوت شامل جلوپنجره مشبک اسپرت با دو تیغه و آرم ستاره بزرگ مرسدس بنز در وسط یا جلوپنجره کلاسیک با سه میله و نشان بنز روی کاپوت را انتخاب کنند. اسپویلر جدید جلو به بهبود آئرودینامیک کمک کرده و چراغهای هالوژن H7 و LED همراه با سیستم نور هوشمند، نگاهی متمایز به خودرو می‌بخشند.

2014 Mercedes-Benz C-Class

2014 Mercedes-Benz C-Class

مرسدس بنز کلاس C جدید حدود 4 متر و 686 میلی‌متر طول دارد که چیزی حدود 95 میلی‌متر از مدل قبلی خود یعنی W204 بزرگتر و عرض آن نیز 1 متر و 810 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2 متر و 840 میلی‌متر برآورد شده است. ظرفیت اثاثیه ای که این خودرو می‌تواند با خود حمل کند 480 لیتراست.
به لطف استفاده از مواد جدید، ساختار مدولار و استفاده گسترده از آلومینیوم، کلاس سی جدید تا 100 کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین خود است.

2014 Mercedes-Benz C-Class Interior

2014 Mercedes-Benz C-Class Interior

نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم. انواع C180, C200 و C220 دیزلی با سیستم BlueTec ارائه می‌شوند. مدل C180 با موتور 1.6 لیتری خود 156 اسب بخار و 250 نیوتن متر تولید می‌کند که شتاب صفر تا صدی 8.2 ثانیه ای را برای آن به همراه می‌آورد. مصرف سوخت مدل پایه تنها 5 لیتر است و در هر کیلومتر هم 116 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. در مدل C200 موتور 2.0 لیتری قادر به تولید قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر می‌باشد. با این خودرو شتاب گیری صفر تا صد تنها 7.5 ثانیه طول می‌کشد و مصرف سوخت آن نیز 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده. اما به سراغ موتور دیزلی برویم. C 220 BlueTec می‌تواند 170 اسب بخار توان و 400 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. شتاب این مدل نیز 8.1 ثانیه و مصرف سوخت آن 4 لیتر می‌باشد.

 


بزودی دو موتور دیزلی جدید با استاندارد یورو 6 نیز به این خانواده خواهند پیوست. در نهایت پنج موتور بنزینی چهار سیلندر با توانهای بین 156 تا 238 اسب بخار و همچنین موتور V6 با قدرت 333 اسب بخار خواهیم داشت که همگی از سیستم استارت-استاپ و استاندارد یورو 6 بهره خواهند برد. یک مدل هیبریدی با ترکیبی از موتور چهار سیلندر دیزلی و موتور الکتریکی با قدرت 204+27 اسب بخار و مصرف سوخت 3.9 لیتر در صد کیلومتر هم در دسترس خواهد بود.

 


همچنین انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا 4Matic و گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته خودکار G-Tronic قابل انتخاب هستند. در آینده نزدیک گیربکس 9 سرعته خودکار نیز به این مجموعه می‌آید و مدلهای AMG نیز در پایان سال 2014 روانه بازار می‌شوند.

2014 Mercedes-Benz C-Class

2014 Mercedes-Benz C-Class

از سیستم‌های جدید به کار رفته در کلاس C می توان به صفحه نمایشی دقیق که اطلاعاتی از جمله محدودیت‌های سرعت، دستورات کاوشی و پیغام‌های Distronic Plus که مخصوص اعلان فاصله خودرو با خودروهای دیگر است اشاره کرد. این کلاس دارای سیستم پارک الکترونیکی که دیگر یک استاندارد محسوب می‌شود نیز هست.

 


مهندسان مرسدس بنز نگرشی متفاوت را در طراحی محور جلوی 4 اتصالی اندیشیده‌اند. چرا که طراحی این 4 پیوند کاملاً جدید به نظر می‌رسد. مثلا بخش تعلیق مستقل جلوی خودرو کاملاً از پایه فنر جدا شده و مقاومت خاصی در آن به وجود آمده است. در بخش عقب خودرو نیز تعلیق مستقل با پنج نقطه اتصال انجام وظیفه می کند. سیستم تعلیق با سه تنظیم قابل انتخاب مختلف راحت، راحت-اسپرتی و کاملا اسپرتی (با کاهش ارتفاع 15 میلی متری) همراه شده است.

 


تمامی خودروهای مرسدس بنز که در زیرمجموعه کلاس C قرار گرفته‌اند سیستم فرمان الکترومکانیکی را در آینده به عنوان یک استاندارد دریافت خواهند کرد.
سیستم‌های ایمنی استاندارد اعم از ترمز کمکی، سیستم کمک به هوشیاری و سیستم پیشگیری از برخوردتنها گوشه ای از فن آوری های استاندارد بکار رفته در این خودرو اند. از سیستم‌های اختیاری دیگری که هیچ اجباری به بودن آنها در این سری از خودروها نیست می توان به سیستم حرکت در ترافیک به صورت خودکار، سیستم کمک ترمز ویژه، هشدار خروج از خط، سیستم های کمکی راننده، سیستم کمک پارک هوشمند و دوربین 360 درجه اشاره کرد.

 


مثل گذشته شرکت مرسدس بنز باز هم نقشه جدید و دقیقی را برای حفظ سلامت سرنشینان خودروی خود انتخاب کرده است. این بار این شرکت با قرار دادن کیسه‌های هوا مخصوص بخش لگن خاصره راننده و سرنشین کنار آن و طراحی جدید کیسه هوای مرتبط با پنجره و کیسه هوای بغل برای صندلی‌های عقب و کیسه هوا برای حفاظت از زانوی راننده باز هم مثل همیشه نشان داد که ایمنی سرنشینان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت بوده و خواهد بود.

 


air-con یا سیستم شرایط آب و هوایی نیز از تغییرات بی نصیب نمانده است. زمانی که خودرو وارد یک تونل می‌شود بخش تهویه هوای خودرو به صورت خودکار بسته شده و زمانی که ماشین از تونل خارج شود دوباره این بخش به حالت اولیه خود باز می‌گردد. البته شاید فکر کنید در این سیستم از سنسور جدید استفاده شده اما هیچ سنسوری در کار نیست. در این جا از سیستم کاوش یا ناوبری برای این منظور استفاده می‌شود. همچنین یک قابلیت تنظیم هوا در این خودرو تعبیه شده است که در شرایط مختلف می‌توانید از آن برای تنظیم ثبات هوای معتدل و دلپذیر متناسب با سلیقه خود استفاده کنید.

 


سیستم ناوبری دارای یک سیستم هدایت گر متحرک با نام Drive Show است. اطلاعاتی که این سیستم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد مانند سیستم‌های هواپیمایی یا همان نقشه‌های هدایت گر سرویس Google Maps متعلق به شرکت گوگل است. از دیگر قابلیت‌های این سیستم امکان گزارش لحظه به لحظه ترافیک منطقه‌ای است.

 


زمانی که در حال رانندگی با این خودروی کم نظیر هستید می‌توانید از برنامه‌های داخلی این مرسدس مانند اپلیکیشن اعلان وضعیت آب و هوا، اپلیکیشن مکان یاب گوگل همراه با قابلیت‌های StreetView و Panoramio و دیگر قابلیت‌ها مانند دانلود مسیرها و مقصدهای جدید و همچنین از شبکه اجتماعی Facebook بهره ببرید. جالب است بدانید برای دسترسی به این امکانات و قابلیت‌ها تنها کافیست ارتباط دادهای گوشی هوشمند خود را با سیستم پایه Audio 20 از طریق بلوتوث برقرار کنید. از دیگر قابلیت‌های موجود رو سیستم Audio 20 این است که سرنشینان می‌توانند فیلم‌ها و ویدئوهای CD/DVD خود را پخش کنند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...