پای موتور نیرومند 8 سیلندر لکسوس که در میان باشد، اندکی ارتقا لازم است.
کارشناسان تویوتا نیز برای ساخت کوپه جدید لکسوس یعنی RC F هم بهخوبی متوجه این موضوع شده و آن را چنان تطبیق دادهاند که شایستگی حمل این موتور را داشته باشد. درنتیجه این همراهی این مدل به نیرومندترین مدل 8سیلندری که تابهحال توسط لکسوس ساختهشده تبدیل شده است.
قلب 5 لیتری آن 471 اسببخار قدرت در دور موتور 7100 دور در دقیقه و 530 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4800 تا 5600 دور در دقیقه تولید میکند و یک جعبهدنده 8 سرعته نیز به آن جفت میشود.
در طراحی منحصربهفرد بدنه RC F کارآیی مورد توجه ویژه قرار گرفته و پیروی از فلسفه فرم در راستای عملکرد مدنظر طراحان بوده است.
این مدل که نسل دوم V8 F لکسوس است بر اساس مدل RC ساخته شده اما از طراحی بسیار متمایزی برخوردار است. RC F همچنین از فنآوری برتر و تیونینگ ممتاز سوپراسپرت 10 سیلندر LFA سود میجوید که تنها 500 دستگاه از آن ساخته شد.
طول این خودرو 4705 میلیمتر و ارتفاعش 1390 میلیمتر است. بهکارگیری تجهیزات آیرودینامیکی قسمت عقب آن را 10 میلیمتر کشیدهتر کرده و ارتفاع آنهم 5 میلیمتر کمتر شده است اما فاصله محوری چرخهای جلو و عقب در هر دو یکسان است. استفاده از چرخهای پهنتر هم آن را 5 میلیمتر عریضتر از مدل RC کرده است.
علاوه بر این، آیرودینامیک این خودرو نیز ارتقا یافته تا بتواند از عهده نیروی فراوان تولیدی برآید و کنترل خود را حفظ کند. بالچه اکتیو عقب، سیستم تعلیق و ترمز ویژه در این راه به این خودرو یاری میرسانند.
هر عنصری بهخودیخود آیرودینامیک را بهبود میبخشد؛ برای مثال فرم L مانند در امتداد گلگیرهای جلو علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به RC F بخشیده، طراحی را پویاتر کرده و حرف اول نام برند را تداعی میکند، در بهبود آیرودینامیک تأثیر بسزایی دارد.
افزایش ارتفاع کاپوت نیز محیطی مناسب برای میزبانی موتور بزرگتر به وجود آورده است. از طرف دیگر ظاهری نیرومندتر و تهاجمیتر برای RC F به وجود آورده است.