این وعدهها را نیز باید به خیل عظیمی از وعدههای تبلیغاتی و تاریخ مصرف دار مدیران خودرویی کشور بیافزاییم. زیرا تاکنون بارها زمان عرضه این خودرو اعلام و سپس زمان دیگری جانشین آن شده است. در حالی که آخرین قرارها به عرضه دنا تا پایان سال 92 اشاره میکرد، تأخیر دوباره، این عرضه را تبدیل به ثبت نام کرده و قرارها برای عرضه به تابستان سال بعد کشیده شده است. این در حالیست که هنوز طرح بسیاری از قسمتها از جمله داشبورد این خودرو، نهایی نشدهاند.
دنا محصولی فیس لیفت از سمند است که حتی در زمان رونمایی هم منتقدان زیادی داشت. با گذاشتن تصویر این خودرو در کنار خودروهای روز دنیا، به عمق عقب ماندگی طراحی و تکنولوژی آن بیشتر پی خواهید برد. نکته مهمتر قیمت آن است که سه سال پیش بین 18 تا 25 میلیون تومان اعلام شده بود. اما اکنون برآورد قیمتی غیر رسمی آن نزدیک 50 میلیون تومان است که برای یک سمند بهسازی شده، بسیار گزاف خواهد بود و حتی موفقیتهای کمرنگ سورن را نمیتواند تکرار نماید.
دنا قرار است با موتورهای 1.7 لیتری و 2 لیتری با استاندارد یورو 4 به بازار عرضه شود. موتور 2 لیتری از خانواده XUM تنها 105 اسب بخار نیرو و 154 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه قدیمی 8 سوپاپ باید وزن 1235 کیلویی خالص خودرو را به حرکت درآورد. بنابراین کند بودن آن طبیعی است. شتاب صفر تا صد اعلامی، 11.2 ثانیه است. انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی BE3 صورت میگیرد. پس انتظار خاصی از این مدل نباید داشت. موتور 1.7 لیتری EF7 معروف، دومین پیشرانه قابل انتخاب است. برخلاف انتظار و گفتههای پیشین، فعلاً خبری از پیشرانه توربوی 150 اسبی نیست و موتور مذبور در ورژن بنزینی 114 اسب بخار نیرو و 155 نیوتن متر گشتاور تولید مینماید. این موتور 16 سوپاپ شتاب صفر تا صد 12 ثانیهای را در کارنامه دارد که این نشان از ضعف آن یا عدم هماهنگی با گیربکس BE3 در برابر برادر کم قدرتتر 2 لیتری خود دارد. حداکثر سرعت هر دو مدل، 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
امکانات رفاهی آن شامل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینههای جانبی برقی و اتوماتیک، سیستم کمک پارک عقب، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش بزرگ لمسی، کنترلهای سیستم صوتی روی فرمان، صندلیهای برقی جلو در 8 جهت، کامپیوتر سفر، صندلیهای عقب تاشو، زیر آرنجی جلو و عقب، سیستم ناوبری ماهوارهای، رینگ اسپرت آلومینیومی، قابلیت تنظیم نور و زاویه چراغهای جلو و … میباشد.