سایپایی ها ناگهان در گیر و دار مذاکره ایران خودرو با شرکتهای غربی، به سراغ شرکتهای نوپای چینی رفته اند و محصولاتی ناشناخته را روانه بازار می کنند. سدان چینی زوتای S300 و شاسی بلند بی نام و نشانتر Brilliance V5 از محصولات این گرایش جدید هستند.
برای خالی نماندن عریضه، رنو ساندرو یا لوگان هاچ بک که چند سالیست صحبت مونتاژ آن “به زودی” از سوی پارس خودرو شنیده می شود، بار دیگر با نام B90 و با وعده عرضه در سال آینده رونمایی شد. قیمت ساندرو هم از 40 میلیون تومان آغاز می شود.
اما جالبترین محصول این نمایش، خودروی سایپا 232 با نام اولیه زیما بود که دارای یک موتور 1500 سی سی و طراحی شده توسط سایپا است. این سدان در کلاس B همان فیس لیفت تیبا محسوب می شود و در محدوده قیمتی 26 تا 28 میلیون قرار دارد و البته برای نامگذاری نهایی آن فراخوان داده شده است. جالب اینکه در تبلیغات این خودرو، سایپا از مزیتهای منحصر به فرد این خودرو که باعث موفقیت و استقبال در بازارهای جهانی می شود، گفته بود که بعد از رونمایی هیچ چیز منحصر به فردی در آن دیده نشد. سایپا با عرضه انواع خودروهای چینی و همچنین نمونه های هاچ بک ساندرو و تیبا، امیدوار است سال پر رونق و پر سودی را در پیش داشته باشد.