نیسان قشقایی

نیسان قشقایی که به نام ایل قشقایی ایران نام گذاری شده قرار است بزودی در شرکت پارس خودرو جانشین خودروهای قدیمی تر نیسان نظیر رونیز گردد.

  

 

قشقایی که به رغم جثه بزرگ خود از موتوری 2000 سی سی بهره می برد توانایی تولید 104 اسب بخار قدرت را داشته و 16 سوپاپه و 4 سیلندر است. گیربکس این شاسی بلند هر چند اتومات است، اما قابلیت تبدیل شدن به حالت 6 دنده دستی را نیز دارد و به نوعی یک گیربکس دو منظوره می باشد.


هرچند در کاتالوگ این ماشین اشاره ای به سرعت و شتاب اولیه آن نشده، اما با توجه به موتور دوهزار و وزن بالای آن، بعید است سرعتی بیش از 180 کیلومتر در ساعت داشته و زودتر از  یازده ثانیه به شتاب صدکیلومتر برسد. اما نگاهی به میزان مصرف سوخت قشقایی بیندازیم.
این محصول در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی 9.9 لیتر بنزین می بلعد در حالی است که پارس خودرویی ها دیروز در جریان رونمایی، اشاره به مصرف سوخت قشقایی در سیکل شهری و اتوبان نکردند؛ هرچند با توجه به رقم 9.9 برای سیکل ترکیبی، قطعا مصرف شهری این شاسی بلند، پشت چراغ قرمزهای کشور بیش از 12 لیتر است.
قشقایی که باکی 65 لیتری دارد به آپشن هایی نیز تجهیز شده که از این بین می توان به ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ (کیسه هوا) اشاره کرد. این خودرو البته به کامپیوتر سفر و گرمکن صندلی نیز مجهز است آن طور که پارس خودرویی ها وعده داده اند قشقایی با قیمتی بین 42 تا 43میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. که اندکی از نیسان رونیز گرانتر است.


قرار است این شاسی بلند، ابتدا به صورت CBU وارد کشور و اوایل سال آینده داخلی سازی آن آغاز شود. قشقایی با توجه به محدوده قیمتی اش باید با رقیبانی چون کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و سوزوکی گراند ویتارا رقابت کند. معایب این خودرو را می توان توان ضعیف موتور مخصوصاً در برابر رقیبانی که اشاره شد عنوان نمود.

منبع : پدال

http://www.pedal.ir

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...