در سالهای آینده، بامو، هوندا، هیوندای، رنو، نیسان، فورد، تویوتا و دایملر خودروهای هیدروژنی خود را در بازار کالیفرنیا به عنوان محلی که برای این منظور زیرساختهای لازم را آماده می کند، به فروش خواهند رسید.
آئودی A7 اسپرتبک H-Tron کواترو پیل سوختی کانسپت با این نام طویل خود، تنها چیزی که از خود ساتع میکند، بخار آب است.
در ظاهر این خودرو تفاوت چندانی با مدلهای عادی نمیبینید. اما در زیر پوسته خبرهای دیگری در جریان است. یک موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی هم روی محور عقب که از A3 e-tron به عاریه گرفته شدهاند، قرار میگیرند. خروجی ترکیبی این دو موتور مجموعاً 228 اسب بخار و گشتاور آنها 540 نیوتن متر میباشد. هیچ اتصال مکانیکی هم بین محورهای جلو و عقب وجود ندارد. با این وجود این یک خودروی کواترو یا چهار چرخ محرک نسل جدید محسوب میشود.
اما سلولهای سوختی نیز که از هیدروژن استفاده میکنند، با هر کیلوگرم حدود 100 کیلومتر مسافت را میتوان طی نمود و با 5 کیلوگرم هیدروژن که در دو مخزن ذخیره میشوند، 500 کیلومتر مسافت را میتوان طی کرد. البته 50 کیلومتر دیگر را هم میتوان با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری 8.8 کیلووات ساعتی طی کرد. این باتری را میتوان توسط پریز برق در زمانی بین 2 تا 4 ساعت شارژ کرد. البته یک سیستم احیای انرژی ترمزها هم برای شارژ باتری مورد استفاده قرار گرفته است. پیل سوختی نیز شامل 300 سلول قرار گرفته در یک مجموعه است که اجازه ترکیب هیدروژن و اکسیژن و تولید آب در کنار آزادسازی الکترون را میدهند.
آئودی میگوید که صفر تا صد این مدل هیدروژنی A7 تنها 7.9 ثانیه میباشد. نهایت سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت میباشد. به نظر میرسد که این آئودی، بهترین خودروی هیدروژنی باشد که تاکنون ساخته شده است.