ب‌ام‌و M6 کوپه در برابر کامارو: پرنس و گاوچران

اگر قرار باشد خودروهای اسپرت و ماسل آمریکایی، نزدیکترین رقبای خود از اروپا را ملاقات کنند، به سراغ کدام حریف می روند؟ همان گونه که در دو قسمت نخست این هماوردی‌ها مشاهده نمودید، جنس این رقبا، تفاوتهایی ویژه با خودروهای آمریکایی دارد.

اما منظور ما در اصل دریافتن عیار واقعی نسل جدید خودروهای پرقدرت آمریکایی است نه ایجاد یک مسابقه و رقابت پایاپای.

2015 Chevrolet Camaro ZL1

2015 Chevrolet Camaro ZL1

دوئل شماره ۳: شورولت کامارو ZL1 در برابر ب‌ام‌و M6 کوپه

انتخاب این دو مدل برای دوئل در برابر هم، احتمالاً یکی از ساده‌ترین انتخاب‌ها در بین این مجموعه مقایسه‌ها بوده است. کامارو ZL1 یک خودروی GT آماده است. با ۵۸۰ اسب‌بخار و ۷۵۴ نیوتن‌متر گشتاور، این خودرو تمام قدرتی را که احتیاج دارید، برای شما فراهم می‌کند.

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe


ZL1 ظاهری گیرا دارد و به لطف «مایکل‌ بی» تبدیل به یک ستاره سینمای واقعی شده است. البته این مدل، شاید وحشی‌ترین کامارویی نباشد که می‌توانید آن را بخرید، ولی قطعاً متناسب‌ترین و سریع‌ترین آنها در یک خط مستقیم است؛ جایی که در مدت ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کامارو، همچنین دارای یک کابین جادار است و کیفیت ساخت آن برای خودرویی در سطح قیمت پایه ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار، فوق‌العاده است.
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe


کامارو ZL1 شاید راحت‌ترین خودروی عضلانی آمریکایی نیز باشد. در داخل، استفاده از مواد چرم میکروفیبر را دارید؛ در کنار نمایشگر رو به بالا، صندلی‌ راننده و سرنشینان با تنظیم در ۶ جهت، PDIM وایرلس و درگاه‌های USB، سیستم صوتی پرمیوم «بوستون آکوستیک»، دستیار پارک عقب و یک سیستم دوربین عقب. در کنار همه این امکانات راحت، از عملکرد یک موتور سوپرشارژر V8 نیز بهره‌مند خواهید شد. از صدای موتور نیز نباید غافل شد. این صدا در واقع، شبیه یک AMG مرسدس‌بنز است که صدایی تحسین‌برانگیز در دنیای خودروهاست. حالا، به جز ب‌ام‌و M6، چه خودروی راحت با دیفرانسیل عقبی می‌توانستیم برای این دوئل انتخاب کنیم؟
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe supercharged 6.2-liter V-8 engine

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe supercharged 6.2-liter V-8 engine


M6 به هیچ‌وجه خودروی سازشکاری نیست. یک خودروی بزرگ که درون خود فضای زیادی دارد و در همین حال، یک کیفیت بالا در کنار عملکرد خارق‌العاده به لطف موتور ۴/۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر در اختیار شما قرار می‌دهد. قدرت این موتور ۵۶۰ اسب‌بخار بوده و گشتاور خروجی آن ۶۸۰ نیوتن‌متر است. M6 خودروی بسیار سریعی است که می‌تواند در ۴/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این در حالی است که حداکثر عملکرد خود را در بین ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به نمایش می‌گذارد. در همین حال، خط قرمز دور موتور در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تنظیم شده که نسبت به نسل قبلی M6 در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.
2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe


تا اینجای کار، وضعیت M6 به‌خوبی کامارو نیست؛ ولی این نه به معنای اینکه به آن حتی نزدیک نشده است. این مدل تقریباً مانند یک 335i قابلیت‌های فراوانی دارد. همین موضوع برای دور موتور بالای موتور آن نیز صدق می‌کند. امّا در مورد قیمت آن چه فکر می‌کنید؟ اگر بخواهید یک M6 داشته باشید، باید قبول کنید که ۱۱۱۹۰۰ دلار از حساب بانکی شما ناپدید شود. در همین حال، شاید به نوعی احساس می‌کنید که هزینه‌ای که کرده‌اید، ارزشش را داشته است. البته این خودرو یک «بنتلی» نیست، ولی سطح بالایی از GT لوکس است؛ در این خودرو تمام تجهیزات موردنیاز در داخل کابین فراهم شده است و همراه با سریع بودن، برای مسافرت‌های طولانی نیز بسیار مناسب است.
2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe

2015 BMW M6 Coupe


امّا فاصله قیمتی کامارو ZL1 و ب‌ام‌و M6 آنچنان که انتظار دارید نیست. اگر ب‌ام‌و را به تنهایی در نظر بگیرید، پولی را که خرج می‌کنید، واقعاً ارزشش را دارد؛ مخصوصاً اگر خود را به این برند وفادار بدانید و یا اینکه به شکلی ساده، یک خودروی راحت و در عین حال، یک مدل GT آلمانی قدرتمند و سطح بالا بخواهید. همچنین ممکن است نتوانید از پس هزینه‌ی یک S63 AMG کوپه برآیید و یا اینکه اصلاً خودرویی به این بزرگی نخواهید.

ولی بر روی کاغذ، قدرت و گشتاور M6 نسبت به ZL1 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. M6 با این که خودروی فوق‌العاده‌ای است، ولی به نظر با هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنیم، چندان متناسب نیست. این خودرو مانند فراری 458 نیست که بتوانید در تمام شرایط آن را به وایپر ترجیح دهید. البته می‌توان در مورد برتر بودن M6 نسبت به ZL1 بحث‌های زیادی انجام داد، ولی شاید عده زیادی با آن موافق نباشند؛ چرا که M6 به اندازه کافی سریع نیست، ظاهر آن به اندازه کافی زیبا نیست و تعجبی ندارد که این دوئل را برنده نشود.

برنده: شورولت کامارو ZL1
منبع : پدال
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...