موتور سه سیلندر 1.5 لیتری بنزینی که به فهرست پیشرانههای این کوپه دیفرانسیل عقب افزوده شده، 136 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه در سری 2 اکتیوتورر نیز قابل دریافت است.
بامو 218i که از این نیروگاه استفاده میکند بهعنوان ضعیفترین کوپه بامو تنها مصرف سوختی معادل 5.1 تا 5.6 لیتر دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.8 ثانیه با گیربکس شش سرعته دستی و 8.9 ثانیه با گیربکس هشت سرعته خودکار است. نهایت سرعت آن نیز 212 کیلومتر بر ساعت میباشد.
بنابراین، وجود یک موتور کوچک و کمحجم و با نیروی نسبتاً ضعیف، نافی عملکرد قابل توجه این خودرو نیست. به نظر میرسد این سرگرمکنندهترین خودروی سه سیلندر بهجز مدل هیبریدی i8 باشد که در حال حاضر میتوان خریداری کرد.
علاوه بر این موتور کوچک، یک مدل دیزلی با کد 220d با انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا xDrive نیز در دسترس خواهد بود. این در حالی است که تاکنون تنها مدل 235i از انتقال نیروی xDrive بهره میبرد. همچنین چهار سطح تریم نیز به سری 2 افزوده شدهاند. مدل Advantage علاوه بر تجهیزات عمومی، دکمههای چندمنظوره روی فرمان، کروز کنترل تطبیقی با عملکرد ترمز خودکار، کنترل پارک از راه دور با سنسورهای عقب، چراغهای مه شکن و تجهیزاتی دیگر را نیز شامل میشود. مدلهای اسپرت و لوکس نیز از چرخهای آلیاژی 17 اینچی، پکیج نورپردازی و با امکان تغییر نور محیطی، رکاب درب انحصاری، محل قرارگیری وسایل در دسته صندلی و تریم داخلی متفاوت بهره میبرند. در نهایت مدل M اسپرت از تعلیق با ارتفاع 10 میلیمتر پایینتر، رینگهای 17 اینچی با طراحی منحصربهفرد، پکیج آئرودینامیکی بدنه با هواکشهای بزرگتر در سپر جلو و دیفیوزر عقب استفاده میکند.