بررسی ب‌ام‌‌و 428i گرن‌کوپه مدل ۲۰۱۵

ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه برخلاف نامش یک «کوپه» نیست. همچنین تعداد درهایش آن را یک «سدان» نیز نمی‌کند؛ در همین حال این خودروی پنج سرنشینه، یک هاچ‌بک هوشمندانه است. گرن‌کوپه ب‌ام‌و به تدریج یک حالت آشنا پیدا کرده است.  2015 BMW 428i Gran Coupe

برای پیشرانه این مدل می‌توان از یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۵/۷ نیوتن‌متر و یا از موتور توربوی ۳ لیتری با شش سیلندر در یک ردیف با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۶/۷ نیوتن‌متر استفاده کرد. در هر حال، انتقال قدرت 428i با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF انجام می‌شود.

2015 BMW 428i Gran Coupe

2015 BMW 428i Gran Coupe


دیفرانسیل چهار چرخ محرک یک آپشن ۲ هزار دلاری است و در همین حال، در هر سطح قیمتی از گرن‌کوپه نمی‌توان از گیربکس دستی استفاده کرد. شروع قیمت 428i از ۴۱۲۵۰ دلار و همین‌طور قیمت 435i از ۴۶۷۵۰ دلار است. در نتیجه، با خرید این مدل‌ها می‌توان ۳۰۰ دلار نسبت به همتایان کوپه سری 4 آن‌ها صرفه‌جویی کرد.
2015 BMW 428i Gran Coupe

2015 BMW 428i Gran Coupe


آمار تست عملکرد 428i GC مشابه مدل کوپه آن است. با رفتاری یکسان در سیستم گیربکس و استفاده از همان تایرهای ۱۸ اینچی بریجستون پوتنزا S001 ران-فلت سامر، گرن کوپه مسافت یک‌چهارم مایل را در ۱۴/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۷/۱۷ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید؛ یعنی تنها یک‌دهم ثانیه و ۱/۶ کیلومتر برساعت عقب‌تر از مدل کوپه. در همین حال، فاصله توقف ۴۹/۳۸ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر به اندازه ۶۱ سانتی‌متر از عملکرد کوپه بهتر است. البته در تست لغزش در پیچ، 428i گرن کوپه همان نیروی چسبندگی 0.89g را از خود نشان داده است.
2015 BMW 428i Gran Coupe Interior

2015 BMW 428i Gran Coupe Interior


گرن‌کوپه در جاده، تفاوت خاصی را نشان نمی‌دهد. در همین حال، یک پکیج هندلینگ دینامیک در خودروی تست استفاده شده که قیمت آن ۱۰۰۰ دلار است. وقتی در حالت رانندگی «اسپورت» دامپرهای انطباقی موجود در این پکیج را به کار می‌گیرید، خودرو قابلیت‌های پلتفرم خود را به نمایش می‌گذارد؛ یک کنترل بی‌نظیر از حرکات بدنه با یک حس استثنایی از سیستم فرمان.
گرن کوپه ۱۶۶۲ کیلوگرمی به اندازه ۶۱ کیلوگرم از همتای کوپه خود سنگین‌تر است. همین موضوع کافی است تا برآورد سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا برای مصرف سوخت جاده‌ای این خودرو از ۶/۷۲ لیتر به ۶/۹۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد. البته در تست انجام‌شده، مصرف سوخت ترکیبی ۸/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شده است.
2015 BMW 428i Gran Coupe

2015 BMW 428i Gran Coupe


با این که فضای سر موجود در داخل کابین حدود نیم اینچ از سدان‌های سری 3 کوچک‌تر است، ولی شرایط صندلی‌های عقب هنوز برای افراد بزرگسال مناسب است. ب‌ام‌و برای سدان‌ها و گرن کوپه ظرفیت‌های حمل وسایل یکسانی را در نظر گرفته است و بنابراین، در این هاچ‌بک نیز فضای کافی برای قرار دادن وسایل ضروری وجود دارد.
2015 BMW 428i Gran Coupe Interior

2015 BMW 428i Gran Coupe Interior

2015 BMW 428i Gran Coupe Interior

2015 BMW 428i Gran Coupe Interior


ارائه فرم‌های بدنه مختلف برای یک سری از مدل‌ها، راه‌حلی نسبتاً مناسب برای قانع کردن مشتریان بوده است؛ ولی در همین حال، شباهت‌های زیاد این خودروها به یکدیگر بر تفاوت‌های آن‌ها می‌چربد. در واقع، هرکدام از مدل‌های 428i را که سوار می‌شویم، شاید به این فکر کنیم که ب‌ام‌و چقدر می‌تواند برای ارتقای هر یک از این خودروها وقت صرف کند.
2015 BMW 428i xDrive Gran Coupe

2015 BMW 428i xDrive Gran Coupe


مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۵۲۳۰۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۱۲۵۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵/۷۳ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

 

ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۸۰۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳۸ متر.
  • عرض: ۱/۸۲۶ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۲ کیلوگرم.

 

تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۲۵/۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۶/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۷/۷۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۵۱/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۳۷۸ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۹۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...