سپرهای تهاجمی و هواکشهای مشبک جدید، اسپویلر بزرگتر عقب همراه با باله ثابت و خروجی اگزوز دوقلو نصب شده در وسط دیفیوزر و کاهش ارتفاع 30 میلیمتری در نگاه نخست، جلب توجه میکنند. صدای اگزوز این خودرو بسیار جذاب از آب درآمده است که لذت رانندگی با آن را مضاعف میکند.
کابین تا حد زیادی نسبت به مدلهای استاندارد کیمن، دستنخورده باقی مانده و تنها روکش چرم و آلکانترا در آن بکار گرفته شده و البته به یک فرمان اسپرت جدید نیز مجهز شده است.
اما بخش جالبتر ماجرا، قسمت فنیان است. جایی که موتور 3.8 لیتری تخت شش سیلندر این خودرو با 380 اسب بخار نیروی تولیدی به یک گیربکس شش سرعته دستی جفت شده و این خودرو را قادر میسازد تا در 4.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این مدل هم 295 کیلومتر بر ساعت است.
پیشرانه این خودرو نسبت به GTS تا 45 اسب بخار قویتر شده است. این پیشرانه از 911 GT3 به عاریت گرفته شده و بهخوبی روی شاسی برجسته و دقیق کیمن، قرار گرفته است.
پورشه ادعا میکند که این مدل قادر است پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 40 ثانیه دور بزند. رقمی که آن را در بین خودروهایی چون لامبورگینی گایاردو، مرسدس SLR مک لارن و 911 توربو S مدل 2010 قرار میدهد.
کیمن GT4 را میتوان با گزینههای متنوعی چون ترمزهای کربن سرامیکی، صندلیهای مسابقه ای با پوسته فیبر کربنی و تجهیزات مسابقه ای سفارش داد. در حال حاضر این خودرو را میتوان در آلمان با قیمت 85779 یورو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده سفارش داد. در حالی که قیمت آن در بازار امریکا ارزانتر و 84600 دلار میباشد. بدین ترتیب، کیمن بیشتر از گذشته به 911 افسانه ای نزدیک شده و رقیبی داخلی برای مدل کاررا محسوب میگردد.