همراه با پورشه 918 اسپایدار

این تصاویر که از این هیبت هیولایی می بینید متعلق به پروژه ی پورشه 918 اسپایدر می باشد . این خودرو نشان دهنده ی حضور جدی پورشه در حوزه ی حمل و نقل با خودروهای هیبریدی و تمام برقی می باشد .

  

 

porsche-918-proto

با توجه به تصمیم شرکت پورشه مبنی بر ارائه ی یک سوپراسپرت پلاگین هیبریدی در سپتامبر 2013 ، مهندسین پورشه سخت مشغول به کار هستند . در این میان مجله ی آمریکایی WIRED  به سراغ مهندسین پورشه رفته تا با آن ها در آزمایشات این پروژه که البته تا نیمه پیش رفته است همراه باشند.

porsche-918-proto

با توجه به هدف گذاری های پورشه ، 918 از 3 منبع تغذیه استفاده می کند.

اولی موتور 4.6 لیتری V8 که سابقه 3 بار قهرمانی در مسابقات ALMS LMP2  را دارد و به تنهایی 570 اسب بخار با خود به همراه دارد. برای کاهش حرارت محفظه موتور خروجی های سیستم اگزوز در وسط بلوک موتور تعبیه شده اند .

porsche-918-proto

دومین منبع تغذیه یک موتور الکتریکی لیتیوم – یون با توان 80 کیلو وات برای تامین نیروی محرک دو چرخ جلو می باشد ، علاوه بر این یک موتور الکتریکی دیگر هم در عقب قرار دارد تا در کل این مجموعه قدرتی معادل 770 اسب بخار و گشتاوری معادل 750 نیوتن متر را برای 918 به ارمغان آورد.

porsche-918-proto

با توجه به این پیشرانه ها می توان یکی از سه حالت E Power ، هیبریدی (تمرکز برروی کارایی اقتصادی) و هیبرید اسپرت (تمرکز برروی عملکرد سوپراسپرت) را برای رانندگی برگزید.

پورشه 918 اسپایدر قادر است 0 تا 100 را در کمتر از 3 ثانیه و 0 تا 200 را در کمتر از 9 ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . البته موتورهای برقی قادرند به تنهایی خودرو را به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت برسانند.

در 918 مانند مدل کاررا GT شاسی از آلومینیوم و فیبر کربن می باشد تا باعث شود این سوپراسپرت هیبریدی وزنی در حدود 1670 کیلوگرم داشته باشد.

porsche-918-proto

حال باید منتظر بود تا شاهکار پورشه با این شکل و شمایل در تاریخ 18 سپتامبر 2013 رونمایی شود.

porsche-918-spyder

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...