با توجه به تصمیم شرکت پورشه مبنی بر ارائه ی یک سوپراسپرت پلاگین هیبریدی در سپتامبر 2013 ، مهندسین پورشه سخت مشغول به کار هستند . در این میان مجله ی آمریکایی WIRED به سراغ مهندسین پورشه رفته تا با آن ها در آزمایشات این پروژه که البته تا نیمه پیش رفته است همراه باشند.
با توجه به هدف گذاری های پورشه ، 918 از 3 منبع تغذیه استفاده می کند.
اولی موتور 4.6 لیتری V8 که سابقه 3 بار قهرمانی در مسابقات ALMS LMP2 را دارد و به تنهایی 570 اسب بخار با خود به همراه دارد. برای کاهش حرارت محفظه موتور خروجی های سیستم اگزوز در وسط بلوک موتور تعبیه شده اند .
دومین منبع تغذیه یک موتور الکتریکی لیتیوم – یون با توان 80 کیلو وات برای تامین نیروی محرک دو چرخ جلو می باشد ، علاوه بر این یک موتور الکتریکی دیگر هم در عقب قرار دارد تا در کل این مجموعه قدرتی معادل 770 اسب بخار و گشتاوری معادل 750 نیوتن متر را برای 918 به ارمغان آورد.
با توجه به این پیشرانه ها می توان یکی از سه حالت E Power ، هیبریدی (تمرکز برروی کارایی اقتصادی) و هیبرید اسپرت (تمرکز برروی عملکرد سوپراسپرت) را برای رانندگی برگزید.
پورشه 918 اسپایدر قادر است 0 تا 100 را در کمتر از 3 ثانیه و 0 تا 200 را در کمتر از 9 ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . البته موتورهای برقی قادرند به تنهایی خودرو را به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت برسانند.
در 918 مانند مدل کاررا GT شاسی از آلومینیوم و فیبر کربن می باشد تا باعث شود این سوپراسپرت هیبریدی وزنی در حدود 1670 کیلوگرم داشته باشد.
حال باید منتظر بود تا شاهکار پورشه با این شکل و شمایل در تاریخ 18 سپتامبر 2013 رونمایی شود.