فولکس به تولید مدل زیان‌ده فیتون ادامه می‌دهد

سدان لوکس و پرچمدار فولکس‌واگن یعنی فیتون، نه‌تنها با استقبالی درخور از سوی خریداران مواجه نشده، بله باعث زیانی هنگفت نیز برای این شرکت شده است.  VW Phaeton

 

VW Phaeton

VW Phaeton


سرسختی فولکس برای توسعه این محصول در عین هدف‌گذاری برای صرفه‌جویی 5 میلیارد یورویی شده تا سال 2017، باعث شگفتی است.
 
VW Phaeton

VW Phaeton


از سال 2002 فیتون با حمایت شخص فردیناند پژ، رئیس فولکس وارد کارزار رقابت با خودروهای لوکس شد. بیش از یک میلیارد یورو نیز برای توسعه این محصول تاکنون هزینه شده است. اما حتی هدف فروش 20 هزار دستگاه در سال نیز هرگز محقق نشد و این خودرو به یک ماشین برباددهنده سرمایه تبدیل شد. در سال 2013، تنها 5812 دستگاه از این خودرو تولید شده که بسیار ناامیدکننده است.
 
VW Phaeton Interior

VW Phaeton Interior


تحلیلگران اقتصادی، تخمین زده‌اند که فولکس از هر دستگاه فیتون تولیدی بین سالهای 2002 تا 2012 به میزان 28 هزار یورو (31715 دلار) زیان دیده است.
 
VW Phaeton Interior

VW Phaeton Interior


با این وجود، منابع داخل شرکت فولکس از نسخه پیشرفته‌تری از فیتون صحبت می‌کنند. خودرویی که روی پلتفرم ماژولار MLB ساخته می‌شود که به تنهایی 650 میلیون یورو هزینه خواهد داشت. نسل بعدی فیتون، مرسدس بنز کلاس اس را هدف گرفته است. مخصوصا نسخه هیبریدی آن که خودروی پیشرفته‌ای خواهد بود.
 
VW Phaeton Interior

VW Phaeton Interior


با این حال بزرگترین چالش، فروش خودرویی از برند فولکس واگن با قیمت بالا و قبولاندن آن به خریداران به عنوان یک خودروی لوکس می باشد.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...