با وجودی که طراحی این خودرو نسبت به مدل قدیمیان تفاوتهای اساسی ندارد، با این وجود، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها و جزئیات آن با تغییراتی همراه بودهاند.
تغییرات مهمتر در داخل کابین به وقوع پیوستهاند. جایی که داشبورد کاملاً از نو طراحی شده و کنسول وسط، دریچههای هوا، پنل دربها و ابزارهای جدید همراه با نسل جدیدی از تجهیزات برای آن درنظر گرفته شدهاند.
بدیهی است که مشتریان کدی به دنبال خودرویی مقرونبهصرفه و اقتصادی میباشند. به همین دلیل است که چهار موتور دیزلی این خودرو همچنان به ایفای نقش خود مشغول خواهند بود. البته کمی در قوای تولیدی این موتورها، افزایش دیده میشود. همه این موتورها با قدرت تولیدی 75 تا 150 اسب بخار با ظرفیت 2.0 لیتر و با استاندارد یورو 6 میباشند.
قهرمان اقتصادی کدی، مدل بلوموشن است که کمتر از 4 لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت دارد. موتور بنزینی 1.2 لیتری TSI با قدرت 84 اسب بخار و موتور سه سیلندر 1.0 لیتری TSI با قدرت 102 اسب بخار و همچنین موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 125 اسب بخار، گزینههای دیگر میباشند. یک مدل 1.4 لیتری TGI با مصرف 4.1 کیلوگرم گاز طبیعی در هر صد کیلومتر نیز قابل انتخاب است که مصرف آن 28 درصد کمتر از مدل پیشین خود است.
ون جدید کدی از ایمنی و آسایش بیشتری نیز بهره میبرد. سیستم جلوگیری از برخورد و مانیتورینگ اطراف خودرو همراه با کروز کنترل تطبیقی با ترمز اضطراری و هشدار راننده و کیسه هوای جانبی پرده ای از موارد قابل ذکر در بخش ایمنی این خودرو میباشند.
قیمت یک فولکس کدی در آلمان از 14780 یورو برای پنل ون و 15330 یورو برای مدل Conceptline شروع میشود.