گزارشهای ابتدایی در مورد نسل هشتم فولکس گلف نشان میدهند که این خودرو از یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک DSG استفاده خواهد نمود. این گیربکس برای مدلهای GTD، GTI و R در دسترس خواهد بود که در حال حاضر از گیربکس هفت سرعته DSG استفاده میکنند. گیربکس جدید برای تحمل گشتاور تا 550 نیوتن متر طراحی شده است. همچنین در گزارش اتواکسپرس، میزان گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت گلف نیز کاهش خواهد یافت که البته نیازی هم به پیشبینی نبود.
گفته میشود که نسل آینده فولکسواگن گلف از طراحی متفاوتی سود خواهد برد. این خودرو کم ارتفاعتر و عریضتر خواهد بود که به مفهوم چهره ای اسپرت از آن است. پلتفرم MQB نیز باعث کاهش 50 کیلویی وزن آن خواهد شد. وزن خودرو به 1100 کیلوگرم محدود خواهد شد و ویژگیهایی آئرودینامیکی برگرفته از مدل XL1 نیز برای صرفهجویی بیشتر در سوخت استفاده خواهند شد.
در بخش تجهیزات و لوازم نیز مشابهت بیشتری با پاسات خواهد داشت و از جمله سیستم نمایشگر اطلاعات سربالا بدان افزوده میشود. سیستمهای چون پارک خودکار و ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد و شناسایی عابر پیاده نیز در گلف آینده یافت خواهند شد.
هنوز خیلی زود است که درباره خودرویی که دو سال دیگر رونمایی میشود صحبت کنیم اما صنعت همیشه برای عقب نماندن باید پیشگام باشد.