بررسی فولکس‌واگن گلف مدل ۲۰۱۵ خبر

روزبه‌روز کم شدن گیربکس‌های دستی در صنعت خودرو می‌تواند موجب نگرانی برای هر علاقه‌مند به هیجان در رانندگی باشد. اکنون نیز باید بگوییم که در نسخه بنزینی فولکس‌واگن گلف، تنها در مدل پایه آن، می‌توان از گیربکس دستی بهره‌مند شد.  2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

این در حالی است که در مدل TDI دیزل، در هر تریمی می‌توان از این نوع گیربکس استفاده کرد. بنابراین اگر خودرویی بنزینی می‌خواهید که دارای امکاناتی چون سیستم راهبری، گرم‌کن صندلی‌ها، چرخ‌های بزرگ‌تر از ۱۵ اینچ، دوربین نمای عقب، نوربالای خودکار و یا استارت فشار باشد، چاره‌ای ندارید که به یک تریم بالاتر رفته و در همین حال فقط از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کنید.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo


در مقایسه با سیستم گیربکس دستی ۶ دنده مدل TDI، در مدل TSI از یک گیربکس ۵ دنده استفاده می‌شود. ولی این را هم باید گفت که سقف آفتاب‌گیر در خودروی پنج درب به صورت استاندارد ارائه شده است. در همین حال استفاده از مدل با گیربکس دستی که در این تست هم مورد بررسی قرار گرفته، موجب می‌شود که در نبود بسیاری از تجهیزات گلف‌های با مدل بالاتر، وزن این خودرو به حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم برسد؛‌ یک خودروی سبک و چالاک. فرمان‌پذیری این خودرو نیز تقریباً مناسب است و در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 0.85g را از خود نشان داده است. این عدد بسیار قابل احترام است؛ چرا که گلف از تایرهای معمولی 195/65 کانتیننتال استفاده می‌کند.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo


شرایط رانندگی با گلف بسیار راحت است. یک شاسی با صلبیت بالا، فرمان سرزنده و سبک، و همچنین بهینه‌سازی‌های زیادی که در مدل جدید انجام شده، حتی در یک تریم سطح پایین مانند خودروی تست شده، کیفیت سواری بسیار خوبی را ایجاد کرده‌اند.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo


این خودروی با گیربکس دستی یک مزیّت دیگر هم دارد: چابکی. مدل TSI با گیربکس دستی نسبت به مدل TSI اتوماتیک در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۰/۹ ثانیه سریع‌تر است. همچنین این شتاب به اندازه یک ثانیه کامل از مدل TDI دیزلی با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و ۱/۵ ثانیه نسبت به مدل دیزل با گیربکس دستی جلوتر است.

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior


با وجود وضعیت نه‌چندان مناسبی که در رانندگی تست بوده، این مدل گلف TSI با گیربکس دستی در طول ۴۵۰ مایلی که طی کرده، رکورد مصرف سوختی برابر ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از آن ثبت شده است. مسیر تست ترکیبی از بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری بوده است. این در حالی که در مدل دیزل که حداقل هزار دلار از TSI گران‌تر است، مصرف سوخت ۷/۳۲ لیتر برای مدل‌های با گیربکس دستی و ۶/۹۲ لیتر با گیربکس DSG مشاهده شده است. شاید اگر دنده ششمی برای گیربکس دستی در دسترس موتور ۱/۸ لیتری بود، مصرف سوخت TSI بهتر می‌شد.

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior


همان‌طور که گفته شد، گلف S یک مدل پایه است. طراحی کابین از نوع V-Tex وینیل سیاه‌رنگ است که کیفیت و نمای مناسبی دارد. در همین حال، تعداد آپشن‌های ارائه شده برای این مدل صفر است. درواقع، تنها یک آپشن درنظر گرفته شده و آن پکیج روشنایی شامل مواردی چون چراغ‌های زنون و نورپردازی داخل کابین LED است. این پکیج در مجموع ۹۹۵ دلار هزینه دارد و شاید اصلاً استفاده از آن ضروری نباشد.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۱۸۱۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۱۸۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۷۱/۱۶ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۳۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۲۵۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۹۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۵۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۷/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...