بر اساس منبع اتونیوز اروپا، آلفا رومئو مقادیر سود و زیانهای خود را در اختیار عموم قرار خواهد گذشت:
برای آن که این تلاش برای بازگشت دوباره، طرحی کاملاً اقتصادی باشد، مارچیونه میخواهد که تمام سود و زیانهای آلفا به وضوح در اختیار همه قرار داده شود.
مارچیونه قرار در اواسط خردادماه، در ارائه برنامه پنج ساله کمپانی در دیترویت، وضعیت جدید آلفا رومئو را تشریح کند.
مارچیونه میخواهد که بخشهای اروپایی فیات از سال ۲۰۱۵ سودآوری بهتری داشته باشند و تبدیل آلفا رومئو به یک برند جهانی، بخشی از این برنامه خواهد بود. این برند، با خط جدیدی از خودروهای با دیفرانسیل عقب، از جمله یک شاسیبلند، شروعی دوباره خواهد داشت تا با خودروسازان معتبری چون ب ام و رقابتی جدّی ایجاد کند. اولین آلفا رومئوهای با دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد که طبق برنامه قرار است از موتورهای V6 بنزینی پیشرفته فراری استفاده کنند.
همچنین، این منبع اضافه میکند که آلفا رومئو، ۶ مدل مختلف خواهد داشت. یک شاسیبلند جمع و جور و یک سدان متوسط در محل کارخانه فیات در کاسینو مونتاژ خواهند شد. یک سدان بزرگ و یک شاسیبلند بزرگ نیز در کارخانه میرافیوری ساخته میشوند. در همین حال، یک کوپه بزرگ و یک رودستر با دو صندلی در ایتالیا تولید خواهند شد.
فروش آلفا رومئو سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافت و به ۷۴ هزار دستگاه رسید؛ این میزان فروش، کمترین مقدار از سال ۱۹۶۰ بوده است.