پادشاه جدید مارانللو، فراری FXX K

فراری از پرچم‌دار جدید خود، قدرتمندترین فراری تاریخ، سریع، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فرزند مارانللو پرده‌برداری کرد. این یک پیش‌نمایش از هایپرکاری است که هفته آینده در یاس مارینای ابوظبی رونمایی خواهد شد.

  Ferrari FXX K 2015

 

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


پیش از این لافراری، اسب نجیبی بود که در قلمرو فراری می‌تاخت اما اکنون باید در پشت سر FXX K حرکت نماید. فراری جدید همچون سلف خود، انزو FXX نتیجه یک برنامه توسعه و تحقیق است که البته افزودن حرف K به آن نشان از استفاده از سیستم ذخیره و بازیابی انرژی KERS دارد.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


به عنوان یک خودرو بر مبنای لافراری، همان سیستم هیبریدی در اینجا نیز به خدمت گرفته شده است. اما اینجا، نیرو به 1035 اسب بخار افزایش یافته است. نیروی موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری به‌تنهایی 848 اسب بخار می‌باشد. این نیرو در دور موتور 9200 به دست می‌آید در حالی که محدوده ردلاین از 9250 دور آغاز می‌گردد. بیشینه گشتاور نیز 750 نیوتن متر است که در دور موتور 6500 حاصل می‌گردد. گشتاور مجموع پیشرانه هم به 900 نیوتن متر می‌رسد.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


برای مقایسه بد نیست این قدرت را با انزوی FXX که 890 اسب بخار قدرت و 2.2 میلیون دلار قیمت داشت مقایسه نمایید. در پیشرانه این خودرو، میل بادامک، سوپاپ‌ها، تپت های مکانیکی بجای هیدرولیکی، اصلاح منیفولدهای ورودی و خروجی اگزوز باعث بهبود راندمان آن شده‌اند.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


FXX K طبق وعده فراری و انتظاری که از آن می‌رود، سریع‌ترین فراری تاریخ خواهد بود اما شاید ساکت‌تر از پیشینیان خود باشد که به لطف سیستم‌های جدید ترکیبی و همین‌طور سیستم KERS می‌باشد. برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده شده است.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


این مدل فراری، اساساً یک خودروی مسابقه ای نیست اما برای مسابقه ساخته شده است و چیزی از خودروهای پیست کم ندارد. هر چهار چرخ از فرمان دستور می‌گیرند. ترمزها سرامیکی می‌باشند و یک سیستم کنترل لغزش زاویه ای SSc و یک سیستم کنترل کشش برگرفته از خودروهای F1 و ترمز ضد قفل با عملکرد بالا نیز برای آن منظور شده‌اند.

تغییرات ظاهری نسبت به لافراری بسیارند. جلوی ماشین توسط یک اسپویلر دوقلو با تیغه عمودی برگرفته از مدل‌های مسابقات GT به دو قسمت تقسیم شده و هواکش‌های بزرگ، بیشتر این قسمت را به خود اختصاص داده‌اند. طراحی اسپویلر و براگیر جلو و طرح خاص آن باعث افزایش نیروی چسبندگی به جاده یا داون فورس به میزان 50 درصد بیشتر خواهد شد. این یعنی نیروی 540 کیلوگرم روی محور جلو در سرعت 200 کیلومتر ایجاد می‌گردد. ویژگی‌های اسپویلرهای جلو و عقب به صورت دینامیک باعث بهینه‌سازی آئرودینامیک در هر سرعتی می‌شوند. دینامیک خودرو نیز با تایرهای پیرلی و چرخهای 19 و 20 اینچی و سنسورهای مختلف شتاب و کنترل کشش در بهترین وضعیت ممکن قرار می‌گیرد. تغییرات در پشت، شامل دیفیوزر بسیار بزرگ با پره های عمودی، اسپویلر دو تکه عجیب، چراغهای متفاوت و هواکش ها و اگزوز های جدید می شود. چراغهای جلو و هواکش های کناری نیز با لافراری متفاوتند.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


فراری FXX K سال آینده در بازار خواهد بود و البته پیش‌بینی قیمت آن نیز چندان دشوار نیست.

منبع : پدال

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...