فراری تستاروزا، افسانه دهه 80

دهه هشتاد میلادی یادآور خودروهای سوپر اسپرت جذابی است که دیگر نه نشانی از آن‌هاست و نه یارای رویارویی با ساده‌ترین خودروهای اسپرت کنونی را دارند. تصور پرداخت مبالغ زاد برای خرید خودروهایی چون فراری F40 و پورشه 959 اکنون سخت به نظر می‌رسد.

هرچند هم اکنون می‌توان این خودروها را به چشم یک سرمایه تاریخی و ارزشمند نگاه کرد و یا در حراج‌ها با قیمتی چندین برابر فروخت.

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa


اینک فرصتی دست داده تا یادی از خودروی افسانه‌ای فراری یعنی تستاروزا (Testarossa) کنیم. خودرویی که به مدت 12 سال از 1984 تا 1996 تولید می‌شد.
Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa


فراری تستاروزا یک سوپر اسپرت با موتور 12 سیلندر خورجینی که در میانه خودرو و قبل از محور عقب قرار گرفته، بود. این خودرو توسط پینین فارینا به عنوان جانشینی برای برلینتا باکسر طراحی شده بود و ویژگی‌هایی چون چراغ‌های مخفی شونده (فقط تا سال 1994)، هواکش‌های جانبی تیغه ای آبشش مانند، طراحی آئرودینامیک و صدای اگزوز بسیار جذاب داشت.
1986 Ferrari Testarossa

1986 Ferrari Testarossa


تمامی انواع تستاروزا مجهز به گیربکس پنج سرعته دستی و دیفرانسیل عقب بودند. تقریباً 10 هزار دستگاه تستاروزا تولید شده‌اند که آخرین نسخه آن‌ها یعنی TRS 512، قیمتی معادل 220 هزار دلار داشتند.
Ferrari Testarossa 512TR

Ferrari Testarossa 512TR


آخرین نسخه‌های تستاروزا یعنی F512 M که نسخه فیس لیفت و مدرنیزه شده تستاروزا بود، موتور 4.9 لیتری با قدرت 440 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 500 نیوتن متر داشت. شتاب صفر تا صد این خودرو به 4.7 ثانیه می‌رسید. در حالی که اولین نسخه های تستاروزا از یک موتور 4.9 لیتری 390 اسبی و 490 نیوتن متری سود می‌بردند.
Ferrari Testarossa 512TR

Ferrari Testarossa 512TR

Ferrari F512 M

Ferrari F512 M


در ویدئویی که در ادامه می‌بینید، John Pogson یکی از مردان دنیای فراری که در طول بیست سال تعداد زیادی از این خودروها را رانده یا تعمیر کرده، درباره این خودرو توضیح می‌دهد. جذاب‌تر اینکه شما بدون هیچ موسیقی و افکتی می‌توانید صدای زیبای این خودروی اصیل را بشنوید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...