اسکورپیون همانند اسمش قرار بود لرزه بر اندام رقبای ابارث بیاندازد؛ ولی نه در ابارث و نه در فیات کسی قارد به خلق چنین خودرویی نبود. به همین دلیل به سراغ استودیوی پنین فارینا رفتند که خیلی از سوپرکارهای ایتالیایی آن دوران را ساخته بود.
طراحی خودرو به آقای Filippo Sappino واگذار شد و او هم یک بدنه منحصربه فرد و پر از خطوط تیز و شکسته برای آن ساخت که بارزترین ویژگی ظاهری اش در سه چیز خلاصه می شد: نحوه خاص بازوبسته شدن سقف، عدم وجود پوششی برای مخفی کردن انجین و نهایتا پروژکتورهای شش گانه ای که در جلوی خودرو جاسازی شدند.
اسکورپیون 2000 بر روی شاسی خودروی مسابقه ای ابارث یعنی Abarth 2000 Sport Spider ساخته شده؛ پیشرانه آن هم 2.0 لیتری DOHC با 16 سوپاپ است که قدرت 220 اسبی اش در دور 8700 تولید می شود. این خودرو که 670 کیلوگرم وزن دارد و ارتفاعش از زمین تنها 97 میلیمترست، بصورت تئوری می تواند تا 275 کیلومتربرساعت سرعت بگیرد.
اسکورپیون که نخستین بار در نمایشگاه خودروی بروکسل 1969 رونمایی شد، هم اکنون در اختیار آقای Shiro Kosaka از کلسیونرهای ژاپنی است. معروف است که می گویند شرط ابارث برای فروش این خودرو این بود که مالک آن باید موزه ای برای ابارث احداث کند و احتمالا هم آقای کوساکا چنین کاری را انجام داده؛ اما کی و کجا نمی دانیم! جالبست بدانید اسکورپیون از سال 1977 در ژاپن نگهداری شده و امسال هم برای اولین باری است که دوباره به اروپا برمی گردد.