فن‌آوری‌ هوای فشرده برای راندن خودرو در 208 هیبریدی

درحالی‌که با شنیدن نام تکنولوژی هیبریدی، ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه درون‌سوز به ذهن متبادر می‌شود، پژو راه‌حلی قدیمی اما خلاقانه را برگزیده است.  Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept

 

Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept

Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept


برای اولین بار در سال 2016، پژو یک مدل هیبرید ایر با کمک هوای فشرده را به بازار خواهد فرستاد. پژو 208 هیبرید ایر (HYbrid Air 2L) کانسپت ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود.
PSA Peugeot Citroën Hybrid Air powertrain 01

PSA Peugeot Citroën Hybrid Air powertrain


در نتیجه استفاده از مواد سبک‌وزنی چون انواع کامپوزیت فیبر کربن و آلومینیوم، وزن این خودرو 100 کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است و به 860 کیلوگرم رسیده است.
Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept

Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept


موتور استاندارد مورد استفاده یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری از سری 82 اسبی است که با یک گیربکس 5 سرعته دستی جفت می‌شود؛ اما نکته جالب این خودرو، پیشرانه کمکی آن است. یک مخزن هوای فشرده در زیر بدنه و یک مخزن کم‌فشار در نزدیکی محور عقب (به‌عنوان محفظه انبساط) قرار می‌گیرند. یک سیستم هیدرولیک با موتور و پمپ در قسمت پیشرانه موتور قرار می‌گیرد. وظیفه سیستم هیدرولیکی فوق ایجاد یک تعادل مناسب بین منابع انرژی و همچنین تأمین نیروی لازم برای سیستم تعویض دنده اتوماتیک می‌باشد. البته مشخص نیست که مجموع توان سیستم هوای فشرده و موتور بنزینی چقدر خواهد بود. مخزن هوای فشرده در طول حرکت به آرامی توسط موتور بنزینی شارژ می‌شود. پر شدن مخزن تنها 10 ثانیه زمان لازم دارد. برای حرکت می‌توان تنها از موتور بنزینی، هوای فشرده و یا استفاده توأمان بهره گرفت.
تلاش‌های پژو برای تولید خودروهای کم‌مصرف، به دلیل قوانینی است که دولت فرانسه وضع کرده که باید تا سال 2020 بتواند خودرویی با مصرف 2 لیتر در صد کیلومتر را در بازار عرضه نماید. البته سیستم هیبریدی هوا از سال 2008 در حال توسعه است و سال 2016 به بازار تجاری راه می‌یابد. [دانلود ویدئو]
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...