تیونری که دست بر روی هر خودرویی میکشد یک غول سریع و بی شاخ و دم از آن میسازد. این تیونر از 3 شعبه در سراسر اروپا برخوردار است که نوویتیک روسو واقع در روسیه و نوویتیک تورادو واقع در ایتالیا و اسپوفیک واقع در بریتانیا میباشد که شعبه دوم تیونر Novitec یعنی نوویتیک تورادو دستی بر سر و روی این آونتادور کشیده است.
کیت بدنه تورادو تمام کربنی بوده و سبک و سیاق مدلهای SV لامبورگینی طراحی شده است. این کیت مواردی مانند اسپویلر جلو، درب جدید صندوق، قاب آینه بغل، رکابها، باله بزرگ عقب و همچنین سپر جدید عقب را شامل میشود. علاوه بر کاهش ارتفاع تعلیق، نوویتک از رینگ جدید 20 اینچی جلو با تایرهای 255/30 و رینگ 21 اینچی عقب با تایرهای 355/25 نیز بهره گرفته؛ رینگها از مدل NL1 اختصاصی نوویتک بوده اما تایرهای خودرو از مدل P-Zero ساخت پیرلی است.
کمترین تغییرات را در قسمت فنی میبینیم چراکه تیونر تنها با تغییر سیستم اگزوز و برنامهریزی مجدد ECU بسنده کرده و توانسته قدرت پیشرانه V12 اونتادور را از 690 به حدود 720 اسب برساند. گشتاور 690 نیوتن متری آن هم به کمتر از 710 نیوتن متر رسیده است.
برنامه آینده نوویتک، ارتقای تورادو به Stage2 است که در آن با نصب دو سوپرشارژ، قدرت خروجی موتور به حدود 970 اسب بخار خواهد رسید.
با سپاس از نیما تبریزی عزیز برای کمک در تهیه این مطلب. [دانلود ویدئو]
منبع : پدال