یک مقام مدیریتی لامبورگینی که نامش ذکر نشده است، اذعان کرد:
چراغ سبز Urus رسماً روشن نیست و در حال حاضر تولید این مدل منتفی شده است چراکه ما آمادگی لازم را نداریم، البته ما معتقدیم که Urus میتواند فروش قابلتوجهی را در سطح جهانی داشته باشد، اما شرایط مالی و اقتصادی باید برای تولید این محصول مساعد باشد. در حال حاضر، نشانههایی که ما احتمال دهیم فروش این محصول یک رکود در بازار فروش باشد را نمیبینیم.
با وجود تردید برای ثبت رسمی این محصول، اعضاء تیم توسعه لامبورگینیUrus گزارش داده است که برای برنامهریزی تولید این مدل، باید دید واضح و روشنی از وضعیت بازار داشته باشیم تا Urus را به تولید نهایی برسانیم. این خبری است که لامبورگینی حتی در تأیید آن هم مردّد است، چراکه در ژوئن 2013 اعلام کرد که تا سال 2017 این خودرو روانهٔ بازار میشود.
با همهٔ این اوصاف، در اوایل امسال هم مدیرعامل شرکت لامبورگینی، Stephan Winkelmann گفت:
Urus میتواند اولین لامبورگینی باشد که بهجای استفاده از موتورهای V10 یا V12 از یک موتور V8 توربوشارژ استفاده کند.
لامبورگینی Urus مفهومی در سال 2012 عرضه شد تا نشان دهد چگونه یک خودروساز ایتالیایی میتواند اتومبیلهای عجیب و غریب را با یک کراس اُور اسپرت ترکیب کند.
حال که احتمال تولید Urus بسیار ضعیف است میتوانیم پیشگویی کنیم که اگر روزی در مرحلهٔ تولید قرار بگیرد یک کراس اُور 2+2 خواهد بود که خصیصهٔ خودروهای لامبورگینی را در چهرهاش میتوان دید. اگرچه Winklemann یک موتور هشت سیلندر توربوشارژ را برایش تدارک دیده است ولی گمان میکنیم از موتور 5.2 لیتری اوراکان یا 6.5 لیتری اونتادور استفاده کند.
نویسنده : احمد نیشابوری