پیش از این تویوتا کمری فیس لیفت خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده بود. اما همانند بسیاری دیگر از خودروهای تویوتا، مدلهای غیر آمریکایی و بینالمللی با طراحی مطابق با سلایق متفاوتی عرضه میشوند.
طراحی کمری جدید با وجودی که نسبت به مدل آمریکایی آن کمتر اسپرت و بیشتر محافظهکار به نظر میرسد، متین و زیباست. جلوپنجره باریک با نوارهای کرومی آن همراه با یک نوار پهن کرومی برجسته در بالای آن جایگزین جلوپنجره یکپارچه و بزرگپیکر مدلهای آمریکایی شده است. در واقع بین هواکش سپر و جلو پنجره فاصله ای ایجاد شده است. چراغهای جلو نیز کاملا با نسخه آمریکایی متفاوتند و با لامپهای LED همان ترکیب مدلهای قبلی را نشان میدهند. در میانه سپر هم یک هواکش بزرگ ذوزنقهای با نوارهای کرومی دور آن به زیبایی تعبیه شده است.
در قسمت عقب نیز چراغها و سپر جدید طراحی آشنایی دارند. اما چندان با الگوهای سابق تویوتا شباهتی ندارند. یک نوار کرومی از بالای جای پلاک تا درون چراغها امتداد یافته که زیبایی این نما را دوچندان کرده است.
جزئیات زیادی در طراحی این قسمتها منظور شده است که نیاز به دقت بیشتری دارد و ممکن است در نگاه نخست دیده نشود. در مجموع طراحی نسخه جهانی کمری جدید شیک، لوکس و جذاب است اما نوآوری یا جسارتی هم در آن لااقل در حد مدل آمریکایی آن دیده نمی شود.
در داخل کابین یک پنل ابزار با نور پس زمینه جدید و نمایشگر 4.2 اینچی در داشبورد، غربیلک فرمان جدید سه شاخه، کنسول وسط بازطراحی شده با نمایشگر 6.1 یا 7 اینچی لمسی به عنوان ناوبری و سیستم چند رسانه ای، سیستم شارژر بی سیم برای گوشی همراه، صندلی های گرم شونده برای سرنشینان عقب و تغییراتی جزئی در تزیینات به چشم میخورند. فضای درونی این خودرو هم ساده و سنگین است و حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد اما جلوه ای با کیفیت و لوکس دارد.
در زیر کاپوت چیزی تغییر نکرده و موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 181 اسبی و شش سیلندر 3.5 لیتری 249 اسبی همراه با گیربکس شش سرعته خودکار را میتوان یافت. البته در بازار روسیه، موتور 2.0 لیتری 150 اسبی همراه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز موجود خواهد بود که شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه و مصرف سوخت متوسط 7.2 لیتر در صد کیلومتر دارد و میتواند گزینهای برای سایر بازارهای آسیایی از جمله ایران با محدودیت واردات خودروهای پرحجم باشد.
منبع : پدال