البته CS-R3 در نهمین دور مسابقات رالی جهانی در آلمان مسابقه نمی دهد بلکه فقط بعنوان خودروی ایمنی یا همان Zero Car و با شماره 0 از آن استفاده می شود.
اما برای آنکه این کوپه ژاپنی قادر به پاس کردن قوانین و ملزومات FIA R3 باشد، تویوتا آنرا بدست مهندسین زیرمجموعه آلمانی خود یعنی Toyota Motorsport GmbH سپرده و آنها هم با برنامه ریزی مجدد ECU و تغییر نسبت تراکم توانسته اند قدرت 197 اسبی پیشرانه 2.0 لیتری GT86 را به حدود 240 تا 250 اسب بخار برسانند. سفارش این خودرو برای عموم مشتریان از بهار 2015 امکان پذیر است.
سایر ویژگی های CS-R3 که با وزن 1080 کیلوگرمی اش حدود 195 کیلوگرم سبکتر از نسخه های استاندارد GT86 است، عبارتند از:
- گیربکس 6 سرعته سکوئنشال.
- سیستم ضد لغزش دیفرانسیل عقب.
- سیستم اگزوز HJS.
- تعلیق مک فرسون جلو و دوجناغی عقب.
- رینگ های 17 اینچی (15 اینچی برای مسیرهای غیر آسفالت) ساخت OZ.
- باک بنزین 75 لیتری مسابقه ای.