تویوتا کمری هیبریدی با تکنولوژی نیمه‌رسانا

جدیدترین نسخه از تویوتا کمری هیبریدی از نیمه رسانای سیلیکون کاربید (SiC) در واحد کنترل نیرو (PCU) استفاده می کند که باعث کاهش 10 درصدی مصرف سوخت آن می شود.

 

Toyota Camry Hybrid SiC prototype

Toyota Camry Hybrid SiC prototype

Toyota Camry Hybrid SiC prototype

Toyota Camry Hybrid SiC prototype


نیمه رساناها نقشی کلیدی در واحد کنترل قدرت که حاکم بر جریان برق بین باتری تا موتور الکتریکی است و نیروی بازیافتی از ترمزها برای ذخیره‌سازی مجدد در باتری‌ها، دارند. با این حساب، PCU ها حدود 25 درصد از تلفات توان الکتریکی در خودروهای الکتریکی را باعث می شوند که با تکنولوژی نیمه رساناها این میزان به 20 درصد کاهش می‌یابد. اما تویوتا قصد دارد با کمک شرکت Denso حتی این میزان بهبود را نیز بهتر نماید.
Toyota semiconductor tech - PCU with (L) silicon and (R) SiC power semiconductors

Toyota semiconductor tech – PCU with (L) silicon and (R) SiC power semiconductors

Toyota semiconductor tech   (L) Silicon and (R) SiC power semiconductor wafers

Toyota semiconductor tech (L) Silicon and (R) SiC power semiconductor wafers


نسخه اولیه این خودرو از ماه آینده، تست‌ها را شروع می‌کند. مجموعه‌ای از داده‌ها شامل ولتاژ PCU، سرعت رانندگی، الگوهای رانندگی، شرایط محیطی نظیر دمای خارج و غیره جمع‌آوری و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این اطلاعات برای توسعه نیمه هادی‌های SiC استفاده خواهند شد. تویوتا امیدوار است هرچه سریعتر استفاده از تکنولوژی نیمه هادی‌ها را در خودروهای هیبریدی خود عملی نماید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...