نیمه رساناها نقشی کلیدی در واحد کنترل قدرت که حاکم بر جریان برق بین باتری تا موتور الکتریکی است و نیروی بازیافتی از ترمزها برای ذخیرهسازی مجدد در باتریها، دارند. با این حساب، PCU ها حدود 25 درصد از تلفات توان الکتریکی در خودروهای الکتریکی را باعث می شوند که با تکنولوژی نیمه رساناها این میزان به 20 درصد کاهش مییابد. اما تویوتا قصد دارد با کمک شرکت Denso حتی این میزان بهبود را نیز بهتر نماید.
نسخه اولیه این خودرو از ماه آینده، تستها را شروع میکند. مجموعهای از دادهها شامل ولتاژ PCU، سرعت رانندگی، الگوهای رانندگی، شرایط محیطی نظیر دمای خارج و غیره جمعآوری و مورد ارزیابی قرار میگیرند. این اطلاعات برای توسعه نیمه هادیهای SiC استفاده خواهند شد. تویوتا امیدوار است هرچه سریعتر استفاده از تکنولوژی نیمه هادیها را در خودروهای هیبریدی خود عملی نماید.
منبع : پدال