استفاده بیشتر از آلومینیوم در نسل بعدی تویوتا و لکسس

لکسس RX مدل ۲۰۱۶ همراه با تجدیدنظر در طراحی خود از یک کاپوت و درب عقب آلومینیومی استفاده خواهد کرد. این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد. همچنین نسل جدید تویوتا کمری (متفاوت با آپدیت مدل ۲۰۱۵) در سال ۲۰۱۸ یک کاپوت آلومینیومی خواهد داشت.     2015-Lexus-RX-350-exterior-static-profile-overlay

 البته تویوتا تأیید نکرده که مدل‌های جدید از یک بدنه تمام آلومینیومی استفاده می‌کنند. بلکه گفته که قرار است تا در خودروهای آینده این کمپانی مواردی مانند کاپوت، درب‌ها و بخش‌های این چنینی به منظور کاهش وزن از آلومینیوم ساخته شوند.

Lexus LF-NX Concept

Lexus LF-NX Concept


در همین حال، تویوتا در حال حاضر از آلومینیوم در مدل‌هایی مانند سایون FR-S، پریوس مختص بازار ژاپن و برخی از مدل‌های لکسس استفاده می‌کند. ولی قرار است تا از حجم بیشتری از آلومینیوم در کمری و RX به کار برده شود.
Lexus LF-NX Concept

Lexus LF-NX Concept


استفاده وسیع از آلومینیوم در برندهای لوکسی مانند آئودی، جگوار و لندروور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چرا که این شرکتها در سرتاسر ساختار خودروهای خود از آن استفاده می‌کنند. ولی استفاده انبوه از این فلز در مدل‌های پرفروشی مانند فورد F-150 پیکاپ باعث می‌شود که کمپانی نیاز به تغییرات گسترده در وسایل کارخانه و آماده‌سازی تعمیرگاه‌ها پیدا کند.
2015 Ford F150

2015 Ford F150


در همین حال، هزینه‌های بالاتر آلومینیوم و پیچیدگی روند تولید و فرآیند تعمیر آن، بسیاری از خودروسازان را بر آن داشته تا همچنان درجات مختلفی از فولاد با مقاومت بالا را در ساختار خودروهایشان به کار ببرند تا هم محصول مستحکم‌تری داشته باشند و هم هزینه تمام‌شده پایین بیاید. بسیاری از خودروسازها در حال حاضر از آلومینیوم برای قسمت‌هایی مانند درها، کاپوت و مانند آن استفاده می‌کنند. ولی اگر تجربه فورد برای استفاده از بدنه آلومینیومی موفق از آب دربیاید، وزن کلی خودروها بیش از پیش کاهش خواهد یافت و در نتیجه علاوه بر مصرف بهینه تر سوخت، دینامیک بهتری را نیز از خودرو شاهد خواهیم بود.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...