تجربه رانندگی با اتومبیل مزدا 2

مزدا 2 از سال 1996 وارد خط تولید کمپانی ژاپنی مزدا شده است و تا سال 2014 در سه نسل به بازار عرضه شده و به تعداد 2.4 میلیون عدد فروخته شده بود. حتی این اتومبیل در سال 2008 به‌عنوان بهترین خودرو سال جهان دست یافت. تا اینکه در سال 2014 نسل چهارم آن هم رونمایی شد.

  2015 Mazda 2

 


 

 

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


این اتومبیل در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی من‌جمله mazda 121 ،metro و دمیو (Demio) دارد.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


اتومبیل Mazda2 در کلاسی به رقابت با دیگر خودروسازان می‌پردازد که مدعیان قدری در آن حضور دارد. رقبایی مثل تویوتا یاریس، هوندا جاز، فولکس واگن پولو و یا در سطحی بالاتر رقبایی مثل رنو کلیو و فورد فیستا. به طور خلاصه این کلاس پر است از رقبایی که همگی مدعی‌اند.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


سؤال اینجاست آیا Mazda 2 در کل اتومبیل خوبی است؟ بله و خیر مقاله را بخوانید تا دلیلش را بدانید.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


سری انجین های این اتومبیل به طور کلی بهبود یافته‌اند مدل پایه که با نام neo شناخته می‌شود از موتور 1.5 لیتری دیزلی با تکنولوژی skyactive استفاده می‌کند که قادر است 106 اسب بخار قدرت و 139 نیوتون متر گشتاور را تولید بکند مصرف سوخت هم با گیربکس دستی 15 درصد نسبت به نسل قبلی کمتر شده و اکنون به 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. و برای مدل گیربکس اتوماتیک با 19 درصد بهبود نسبت به نسل قبل به 5.5 لیتر در صد کیلومتر رسیده است.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


مدل‌های میانی و نهایی که به ترتیب با نام‌های maxx و genki شناخته می‌شوند از انجین مشترک سود می‌برند این انجین دارای سیستم start – stop بوده و نسبت تراکم آن 13:0:1 است و اجازه می‌دهد مصرف سوختی حتی بهترازمدل neo داشته باشد به ترتیب برای گیربکس‌های دستی و اتوماتیک اعداد 5.2 و 4.9 را ثبت کند.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


در رانندگی در اتوبان انجین این اتومبیل بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد و مشخصاً وقتی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ترکیب بشود حتی بهتر هم می‌شود. گیربکس این اتومبیل یک اتوماتیک معمولی است ولی هدفمند عمل می‌کند به‌طوری که به‌محض اینکه شروع به سربالایی رفتن یا وارد پیچ شدن کنید دنده سنگین‌تر را انتخاب می‌کند.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


نسل قبلی مزدا 2 یکی از بهترین هندلینگ ها را در این کلاس خودرویی به نمایش می‌گذاشت. با وجود اینکه این نسل نسبت به نسل قبلی کمی افزایش وزن داشته (1027 کیلوگرم تا 1058 کیلوگرم) در حالی که وزن نسل قبلی در مدل‌های مختلف در حدود ( 1010 کیلوگرم تا 1037 کیلوگرم) بوده است. اما این ماشین سواری بهتری نسبت به نسل قبل دارد ولی سیستم فرمان الکتریکی آن در سرعت‌های پایین نسبت به سیستم فرمان الکترو هیدرولیکی مدل قبلی کمی دیر عکس‌العمل نشان می‌دهد.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


در داخل شهر باید زحمت بیشتری برای فرمان دادن نسبت به بیرون شهر بکشید. در حالی که در بزرگراه‌ها وضعیت بهتر است و احساسی مانند راندن یک خودروی بزرگ‌تر را به شما می‌دهد
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


کمپانی مزدا تحت رهبری فلسفه zoom–zoom از کمک‌فنرهایی سفت‌تر از حد معمول در این خودرو استفاده کرده که نتیجه‌اش هندلینگ بسیار زیرکانه این خودرو است. مزدا 2، سر پیچ‌ها بسیار استوار و قاطع است دقیقاً مثل اینکه به زمین چنگ زده باشد و در این مورد از نسل قبلی‌اش بسیار بهتر است و از نظر هندلینگ در سگمنت خودش حرف اول و آخر را میزند.
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2


تنها چیزی که در این ماشین انتظار داشتیم بهبود یابد و نیافته، میزان نفوذ صدا به داخل کابین است. که در مدل genki با استفاده تایرهای دیواره کوتاه و رینگ‌های 16 اینچی، شدیدتر احساس می‌شود طوری که صدای برخورد تایرها با زمین در سرعت‌هایی حتی به کمی 60 کیلومتر در ساعت هم شنیده می‌شود.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


مزدا 2، پیشرفت چندین پله ای در کیفیت و جنس مواد داخل کابین داشته است. این ماشین داشبورد بسیار شکیلی دارد در مدل genki که از نظر تجهیزات کامل‌ترین مدل حساب می‌شود می‌توان تریم های رنگی برای داشبورد و تودوزی داخل کابین از جمله روکش صندلی‌ها سفارش داد ولی در مدل‌های پایین‌تر خیر.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


جای پا و فضا هم برای راننده و سرنشین جلو کاملاً خوب طراحی شده، در میان دو صندلی هم جا لیوانی‌های بزرگی تعبیه شده و روی درها هم فضایی برای جا دادن اشیا قرار دارد
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


در ردیف عقب اما این ماشین فضای چندانی برای سرنشینان ندارد. روی درها هیچ فضایی برای قرار دادن اشیا تعبیه نشده و تنها یک جا نقشه ای در قسمت پشت صندلی سرنشین جلو قرار دارد. حجم صندوق عقب این ماشین هم پایین‌تر از استاندارد کلاسش است و حجمی در حدود 250 لیتر دارد جایی که اتومبیل Honda jazz ، 350 لیتر در اختیار صاحبش قرار می‌دهد.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


سیستم لمسی و بسیار هوشمند و چندرسانه‌ای mzd connect که دارای جهت‌یابی ماهواره ای است به طور استاندارد در مدل genki قرار دارد و دارای صفحه 7 اینچی است و به‌وسیله ی یک اهرم گردان که مشابه سیستم i- drive ب ام و است کنترل می‌شود. ولی مدل‌های پایین‌تر از همان سیستم صوتی که در اتومبیل Mazda 3 neo وجود دارد بهره می‌برند.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


تنها یک ورودی usb در مدل‌های maxx و neo وجود دارد ولی در مدل genki دو ورودی usb تعبیه شده است.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


مانیتور مرکزی این خودرو بسیار شفاف است و کاربردی بسیار آسان دارد ولی ماشین دوربین دید عقب ندارد که اگر مایل به سفارش آن باشید باید 420 دلار در مدل genki و 778 دلار در مدل‌های maxx و neo بپردازید. هم چنین سنسور پارک جلو و عقب در هیچ مدلی از این خودرو وجود ندارند و برای سفارش سنسورهای جلو باید 599 دلار و سنسورهای عقب 299 دلار بپردازید.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


مزدا 2 توسط کمپانی سازنده به مدت 3 سال و بدون محدودیت پیمایش گارانتی می‌شود و در هر 10,000 کیلومتر نیاز به سرویس شدن دارد.
2015 Mazda 2 Interior

2015 Mazda 2 Interior


در نهایت این ماشین چیزهای زیادی دارد که شما را تحت تأثیر قرار بدهد مثل هندلینگ فوق‌العاده و کیفیت خوب اجزای داخلی اما گنجایش فضای داخلی و میزان نفوذ صدا می‌توانست بهتر از این باشد.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...