مدلهای مزدا 3 با گیربکس دستی با تریمهای تورینگ و گرند تورینگ درد دسترس خواهند بود و دارای مصرف سوخت ۹ لیتر در شهر و ۶/۷ لیتر در جاده هستند که اندکی نسبت به مدلهای اتوماتیک با موتور ۲/۵ لیتری (۸/۷ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در جاده) ضعیفتر است. موتور ۲/۵ لیتری اسکایاکتیو چهار سیلندر ۱۸۴ اسببخار قدرت تولید میکند و گشتاور خروجی آن نیز ۲۵۰ نیوتنمتر است. همچنین مدل با گیربکس دستی ۱۸ کیلوگرم نسبت به همتای اتوماتیک خود سبکتر است. مدلهای ۲۰۱۵ مزدا 3 i همچنان از موتور ۲ لیتری اسکایاکتیو چهار سیلندر با ۱۵۵ اسببخار قدرت استفاده میکنند که در همین حال میتوان از یک گیربکس ۶ دنده دستی یا یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برای انتقال قدرت بهره برد.
مهمترین تغییر دیگر مزدا 3 برای مدل ۲۰۱۵، سیستم اطلاعات و سرگرمی «مزدا کانکت» با یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی است که به صورت استاندارد در تمام سدانها و هاچبکها و از جمله مدل پایه i SV عرضه میشود.
علیرغم این تجهیزات اضافی، قیمتها برای مزدا 3 i های مدل ۲۰۱۵ تغییری نکرده است و در بین s ها نیز تنها افزایش قیمت ۳۰۰ دلاری برای مدلهای تورینگ و ۱۰۰ دلار نیز برای مدلهای گرند تورینگ شاهد هستیم. در همین حال استفاده از سیستم گیربکس دستی جدید باعث کاهش ۱۰۵۰ دلاری قیمت اولیه هر کدام از مدلها خواهد شد.
در نتیجه مدل تورینگ سدان از ۲۴۹۴۰ دلار و تورینگ هاچبک از ۲۵۱۴۰ دلار آغاز خواهد شد که هر دو شامل هزینه تحویل نیز میشوند.