طراحی مزدا CX-3 بر اساس سبک طراحی کودو صورت گرفته و شباهت زیادی با سایر محصولات جدید مزدا دارد. مخصوصاً طرح جلوپنجره، چراغها و خطوط روی بدنه مشابه برادران بزرگتر آن میباشد. طراحی عضلانی مخصوصاً در قسمت گلگیرها و کاپوت کشیده، مزدا CX-3 را جذاب و مدرن به نمایش میگذارد. با این وجود، چراغها، جلوپنجره، نوار آبکاری دور جلوپنجره و سپرها، برجستهتر و خشنتر شده و بیشتر با طراحی یک خودروی کراس آور همخوانی دارند. ستون C نیز به رنگ مشکی درآمده و باعث شده تا سقف خودرو، حالتی شناور پیدا کند که ظاهراً این روزها به مد تبدیل شده است.
ورود به داخل کابین نیز همراه با فضایی خلاصه شده و در عین حال مدرن و پیشرفته است. این طراحی بیشتر از مزدا 2، روی CX-3 به دل مینشیند و خصلت آن هماهنگی بیشتری دارد. دریچههای گرد سیستم تهویه، سیستم سرگرمی مزدا با یک صفحه نمایش لمسی، نمایشگر سربالا برای نشان دادن اطلاعات ضروری در راستای دید راننده، پانل داشبورد با حداقل کلیدها و دکمهها و بدون پیچیدگی زائد، تریم دو رنگ داخلی و مواد مرغوب و باکیفیت در کابین، از ویژگیهای جذاب و مورد توجه این خودرو میباشند.
مزدا CX-3 در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل ارائه میشود. پیشرانه آن در نسخه بنزینی، یک موتور 2.0 لیتری با تکنولوژی اسکای اکتیو است که در دو خروجی متفاوت عرضه میگردد. در بازار اروپا نسخههای دیزلی آن نیز که یک مدل توربودیزل 1.5 لیتری است، موجود خواهد بود. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعته خودکار درنظر گرفته شده است.
فاصله بین دو محور آن همانند مزدا 2 جدید، 2570 میلیمتر است. در حالی که طول آن با 215 میلیمتر افزایش به 4275 و ارتفاع آن با 55 میلیمتر افزایش به 1550 میلیمتر رسیده است.
عمده ترین رقبای این خودرو شامل فیات 500X، هوندا HR-V و جیپ رنِگید می باشند. فروش جهانی مزدا CX-3 از بهار سال 2015 و فروش آن در آمریکا از تابستان این سال آغاز میگردد. با این وجود هنوز قیمتی برای این خودرو تعیین یا اعلام نشده است. [دانلود ویدئو]
منبع : پدال