- مدل های اوولوشن از سال 1992 میلادی وارد خط تولید میتسوبیشی شدند.
- نسل دهم لنسر اوولوشن از سال 2008 به بازار آمد.
- تاکنون 92,000 دستگاه اوولوشن در ژاپن و 154,000 دستگاه در جهان فروخته شده.
- بهترین مدل Evo X نسخه های تولید محدود X FQ-440 MR بودند که تنها در انگلستان عرضه شد. قدرت انجین 2 لیتری توربوشارژ این مدل 440 اسب بخار بود که رکوردی در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب می شد.
این روزنامه ژاپنی کاهش فروش این سدان اسپرت میتسوبیشی را تنها دلیل موجه کمپانی برای این کار می داند. با اینکه هنوز معلوم نیست که نسل آتی اوولوشن (Evolution XI) چه زمانی معرفی می شود یا اصلا معرفی می شود یا نه! اما این نکته را می دانیم که اوولوشن جدید (یا جانشین اوولوشن) با تغییرات اساسی وارد بازار خواهد شد. این موضوع را می توان از گفته های آقای Ryogu Nakao مدیر بازاریابی و پروژه های راهبردی کمپانی دانست که سال 2013 گفته بود:
Evo X آخرین لنسری است که با این ظاهر و مشخصات می بینید! مدل جایگزین آن قرارست کوچکتر از این باشد و حتی ممکن است با پیشرانه هیبریدی ساخته شود. البته همه چیز بستگی به سلایق مشتریان میتسوبیشی خواهد داشت.