هدف میتسوبیشی از طراحی این خودرو رسیدن به میزان آلایندگی زیر 40 گرم CO2 در هر کیلومتر با حفظ عملکرد مناسبی برای پیشرانه 160 اسبی آن بوده است. بدین منظور قوای هیبریدی شامل موتور بنزینی MIVEC و موتور الکتریکی و ژنراتورهای جدید و سیستم انتقال نیرو به چرخهای جلوی خودرو اصلاح شدهاند.
به گفته میتسوبیشی، XR-PHEV II با اولویت کار با نیروی الکتریکی خالص عمل میکند و موتور بنزینی هم بهعنوان یک ژنراتور به تأمین برق مورد نیاز آن میپردازد. بسته به شرایط رانندگی و میزان انرژی مورد نیاز و شارژ باتریها، میتوان بین یکی از حالتهای رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی سری، و هیبریدی موازی سوئیچ کرد.
طراحی این خودرو نسبت به مدل سال 2013 نیز دچار تحولاتی شده است. بارزترین تغییرات شامل جلوپنجره مشبک با نوارهای براق میباشد. تغییرات ظریف دیگری در بخش جلویی خودرو مشاهده میشود که نمای ظاهری آن را مدرن و اسپرت نموده است. همچنین در داخل کابین با تمرکز بر راننده، کنسول وسط و فرمان تغییر کردهاند. کنتراست رنگهای داخلی همراه با جلوه آلومینیومی که از کنسول وسط تا دربها امتداد یافته است، فضایی دلنشین و آیندهنگرانه ایجاد کردهاند.
پدال