اما اکنون رام با مالکیت اروپایی فیات، به سوی موتورهای 6 سیلندر 3.0 لیتری گرایش پیدا کرده است. در عوض کامینز هم شریک دیگری برای خود یافته و به سراغ نیسان رفته است.
نیسان تیتان (تایتن) با موتور هشت سیلندر V شکل 5.0 لیتری دیزلی کامینز با عنوان نسخه XD معرفی شده است. نسخههای دیگری از این خودرو با موتورهای متنوع دیگری نیز قابل سفارش میباشند.
ابعاد این تراک بسیار بزرگ است. در واقع نسخه XD بزرگتر و کشیدهتر از سایر نسخهها میباشد. یک چرخ اندازه کامل نیز در زیر صندلیهای عقب جاسازی شده است. ابعاد دیسک ترمزها نیز 14 اینچ است. اینها برای تصور ابعاد این تراک کافیست. این وانت فول سایز سنگین وزن، رقیبی برای فورد F-250 خواهد بود.
موتور جدید کامینز بسیار جالب است. بلوک سیلندرها از جنس آهن و سرسیلندراز آلومینیوم ساخته شده است. کامینز سعی کرده تا این موتور را برای استفادههای روزمره بهینهتر و آرامتر کند. نیسان و کامینز روی این موتور کار مشترکی را انجام دادند تا ساکتتر و روانتر از نسخههای دیزلی عادی کار کند. وزن این موتور بیش از 454 کیلوگرم است. اگر آن را با موتورهای V8 بنزینی مقایسه کنیم، تنها به اندازه نصف آن وزن دارند.
این پیشرانه توربو دیزل 310 اسب بخار قدرت و 754 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز برای انتقال نیرو مورد استفاده واقع شده است. گشتاور این موتور به ادعای کامینز، 45 درصد بیشتر از یک موتور بنزینی مشابه است. همچنین 20 درصد کاهش مصرف سوخت نیز در حالی که از قابلیت بکسل آن نیز استفاده میشود، مورد ادعای نیسان است. البته هنوز میزان مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده است. قابلیت ویژه یدک کشیدن 5.44 تن از ویژگیهای این خودرو میباشد.
نیسان تیتان XD همچنین از لوازم کاملی نظیر دوربین دید عقب، راهنماهای تریلر، سیستم هشداردهنده نقاط کور و سیستم هشدار برای پشت تریلر برخوردار است.
شاید این تراک غول پیکر از قابلیتهای اسپرتی بویی نبرده باشد اما طراحی بهروز و قابلیتهای کاربردی و کارآمدی زیادی دارد و میتواند بیوقفه در خدمت جابجایی بارهای شما و یدک کشیدن وسایلتان باشد.
منبع : پدال