برنده عنوان ارزشمندترین خودروی سال، هوندا فیت مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۲۱۵۹۰ دلار، کمترین قیمت را در بین نامزدهای کسب این عنوان داشته است. در همین حال، امکانات هوندا فیت باعث شده تا این مدل فاصله زیادی نسبت به رقیبان پیدا کند. برخی تجهیزات مانند سیستم راهبری که در هوندا فیت استفاده شده، تعجب بسیاری را برمیانگیزد؛ چرا که برخی خودروها با قیمت دو برابر نیز از این امکان استفاده نمیکنند.
فیت مدل ۲۰۱۵ از مدل قبلی خود بزرگتر به نظر میرسد؛ ولی این تنها خاصیت ظاهری طراحی جدید بدنه آن است و در واقع، طول کلی خودرو به اندازه ۱/۶ اینچ کاهش یافته است. در داخل کابین، هوندا از همان سبک طراحی استفاده کرده که سیویک و آکورد را تبدیل به مدلهایی محبوب در بازار آمریکا کرده است؛ دید مناسب، موقعیت هوشمندانه کنترلها و مصالح پلاستیکی که ظاهری بهتر از آن چه که انتظار میرود، دارند. در همین حال، صندلیهای عقب و فضای حمل وسایل، در حدّی بالاتر از این محدوده قیمت هستند.
پیشرانه فیت از یک موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسببخار تأمین میشود که میتوان یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا یک CVT همراه شود. سیستم CVT میتواند مصرف سوختی برابر ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در جاده ایجاد کند. خودرویی که به این منظور تست شده، دارای سیستم CVT و پدلشیفتر بر روی فرمان بوده است. از آنجایی که سیستم CVT هیچ دندهای ندارد، پدلشیفترها برای تغییر در محدوده دور موتور به کار میروند.
بهینهسازی شاسی و سیستم تعلیق، از مزیّتهای مدل ۲۰۱۵ به شمار میروند. در همین حال، برخی مشکلات نیز در هوندا فیت جدید دیده میشود. برنامه مورد استفاده برای سیستم راهبری چندان جالب نیست. همینطور دوربینهای نمای جانبی که در هنگام تغییر خط در نمایشگر ظاهر میشوند، در وهله اول باعث حواسپرتی میشوند؛ ولی در ادامه برای دید بهتر در نقاط کور بسیار مفید هستند.
ولی قیمت پایین این خودرو، این مشکلات را تا حدودی به حاشیه میبرد. حتی هوندا فیت LX با قیمت پایه ۱۵۵۲۵ دلار با تجهیزاتی مانند دوربین نمای عقب، هماهنگی با آیپاد و قابلیت بلوتوث عرضه میشود؛ مواردی که در بامو m235I با قیمت ۴۶ هزار دلار خبری از آنها نیست. در نتیجه، اگر مبلغ زیادی برای خرید خودرو ندارید، بهترین گزینه، هوندا فیت است.
پدال