شمشیر آکورا از نیام بیرون آمد

نمایشگاه دیترویت 2015: آکورا NSX پس از وقفه ای طولانی به میدان کارزار بازگشته است. خودرویی که پیشاهنگ ورود ژاپنی‌ها به کلاس خودروهای سوپراسپرت بود اکنون دومین نسل خود را به دیترویت آورده است.  Acura NSX

 

Acura NSX at 2015 NAIAS

Acura NSX at 2015 NAIAS


آکورا NSX جدید تقریباً همان چیزی است که در مدل‌های کانسپت آن دیده بودیم. خودرویی کوپه و جذاب با طراحی مدرن و دل‌نشین. البته با دقت در طراحی این خودرو ممکن است خودروهای زیادی در ذهن شما شکل بگیرند. آئودی R8، فراری 458، لامبورگینی اونتادور و حتی لکسس LFA هر کدان نشانه‌هایی در این خودرو دارند. با این وجود، آکورا یا هوندا NSX با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد.

Acura NSX

Acura NSX

Acura NSX

Acura NSX

Acura NSX

Acura NSX


نیروبخش این خودرو در قرن بیست‌ویک باید پیشرانه ای آینده‌نگر باشد. به همین منظور، هوندا از قوای هیبریدی برای این خودرو بهره جسته است. در این مجموعه ترکیبی، یک موتور V6 و سه موتور الکتریکی قرار گرفته‌اند. موتور شش سیلندر این خودرو که به‌صورت طولی نصب شده، با کمک دو توربوشارژر قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت می‌باشد. سه موتور الکتریکی هم هر دو محور خودرو را به چرخش در می‌آورند. دو موتور الکتریکی روی محور جلو قرار دارند. در حالی که موتور سوم در پشت موتور بنزینی و روی محور عقب جای گرفته است. یک گیربکس 9 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه هم برای این خودرو توسعه داده شده است.

Acura NSX

Acura NSX


آکورا NSX روی چرخ‌های 19 اینچی با تایرهای 245/35 در جلو و رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 295/30 در عقب نشسته است. برای توقف این خودروی اسپرت هیبریدی از کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب همراه با دیسک ترمز کربن سرامیکی بهره گرفته می‌شود.


در مقایسه با نسخه کانسپت که در سال 2013 معرفی شد، آکورا NSX اندکی بزرگ‌تر شده و طول آن به 4470 و عرض آن به 1940 و ارتفاعش به 1215 میلی‌متر رسیده است. فاصله بین دو محور آن هم 2630 میلی‌متر می‌باشد.

Acura NSX Interior

Acura NSX Interior

Acura NSX Interior

Acura NSX Interior


رانندگی با این خودروی آکورا در حالت‌های قابل انتخاب آرام، اسپرت، اسپرت بیشتر و مسابقه ای انجام‌پذیر است. در هرکدام از این وضعیت‌ها، تنظیمات موتورهای الکتریکی، گیربکس، شاسی، تعلیق و سطح صدای موتور تغییر می‌کنند.


هنوز جزئیاتی از عملکرد این خودرو منتشر نشده‌اند. در حالی که قیمت این خودرو 150 هزار دلار تخمین زده می‌شود. در این صورت از یک BMW i8 و پورشه 911 توربو گران‌تر خواهد بود.

هوندا سه سال زمان برای ساخت نسل جدید صرف کرده است. این خودرو چالش‌هایی چون آتش‌سوزی را نیز پشت سر گذاشته و اینک به بلوغ رسیده است. باید دید که آکورای جدید هم همانند پدر خود قادر است ذهنیت جدیدی از خودروهای اسپرت خلق کند یا خیر؟
کلیپ بسیار زیبای معرفی این خودرو را نیز مشاهده نمایید.

 

پدال

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...