نسل جدید غولهای جنرال موتورز، شورولت تاهو، سابربن و جمس یوکان
شورولت تاهو و سابربن و جیام سی یوکان XL و یوکان دنالی (دینلای) را میتوان دو زوج جنرال موتورز در این رده نامید. شورولت ها با عناصر افقی در طراحی نسبت به GMC ها که به نوعی با عناصر عمودی مشابه کادیلاک اسکالاد طراحی شدهاند متمایز میگردند. سابوربن دارای فاصله بین دو محور 355 میلی متر بیشتر و طول کلی 500 میلی متر بیشتر از تاهو است. هر دو شورولت دارای هفت صندلی با فضای جای پای وسیع برای مسافران ردیف عقب و فضای جای بار تقریباً دو برابری نسبت به قبل هستند.
جمس ها نیز همین داستان را دارند. بدیهی است که مدل XL طول بیشتری دارد. استفاده از کروم و کابین لوکستر با عایق بندی مناسب و کاهش سر و صدا، تریم داخلی با کیفیتتر، استفاده از پنل نمایش 8 اینچی، تجهیزاتی چون هشدار برخورد و سیستم کمک پارک نیز از ویژگیهای آنهاست.
در مقایسه با اسلاف خود، این ماشینها با سیستم انتقال قدرت کارامدتر، آیرودینامیک بهتر و بهینه سازی و پالایش کلی روانه بازار میشوند. این تغییرات دامن وانتهای سیلورادو 2014 و جی ام اس سیرا را که از همین شاسی و ساختار بهره میبرند را نیز میگیرد.
موتور 5.3 لیتری هشت سیلندر خورجینی که یک موتور کلاسیک آمریکایی محسوب میشود با تکنولوژی جدید EcoTec3 و با تزریق مستقیم سوخت، زمان بندی متغیر سوپاپها، امکان غیر فعال سازی و خارج از سیکل کردن سیلندرها میتواند 355 اسب بخار نیرو و 519 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. مدرنیزاسیون موتور 6.2 لیتری V8 نیز توان آن را به 420 اسب بخار و گشتاور آن را به 623 نیوتن متر رسانده است. هر دو موتور با یک گیربکس هیدراماتیک شش سرعته اتوماتیک جفت میشوند.
رتبه بندی مصرف سوخت این خودروها هنوز اعلام نشده اما با توجه به وزن حدود 2.5 تنی، بهبود آیرودینامیک و مقاومت در برابر هوا، استفاده از فرمان الکتریکی، انتظار مصرف سوخت 13.8 تا 15.8 در جاده یا شهر را داریم.
جنرال موتورز از سه ماهه اول سال 2014 این خودروها را در آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد.
منبع: پدال