GMC سیهرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۴
همهچیز در سیهرای جدید، رنگ و بوی تازگی دارد. در بدنهی بیرونی، سیهرا از یک جلوپنجره بزرگ و با طراحی جدید استفاده کرده است. همچنین طراحی سپرها هوشمندانهتر شده و گلگیرهای بزرگتری برای چرخها درنظر گرفته شده است. مدل ۲۰۱۴ از یک سیستم تعلیق استفاده کرده که رانندگی مناسبتری را در این خودرو به همراه دارد. درهای عقبی خودرو، بزرگتر شدهاند و این خودرو، از تکنولوژیهای جدید ایمنی، مانند سیستم هشدار برخورد در جلو و هشدار عبور از خط جاده استفاده میکند.
در داخلی کابین، GMC، طراحی را کاملاً ارتقا داده است و از مواد و تجهیزات مناسبتری استفاده کرده است. سیهرا، اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است که در آن رابط سیستم اطلاعات و سرگرمی جی ام سی وجود دارد و میتواند با گوشیهای هوشمند، منطبق شود. این خودرو، همچنین، دارای یک دوربین از نمای عقب است. فضای داخل کابین، اندکی بزرگتر نشان میدهد؛ ولی در عینحال، ابعاد بدنه تغییری نداشته است.
خودروی تست، سیهرا SLT با مبلغ نهایی ۴۳ هزار و ۶۱۰ دلار است که از تمام تجهیزات اضافه برای راحتی در این پیکاپ استفاده کرده است. کابین با امکانات لوکس چرم و صندلیها، شرایط دلپذیری را ایجاد کرده است. همچنین تجهیزات دیگری مانند استارت از راه دور، آینهبغلهای خودکار، چرخ فرمان اریب و تلسکوپی و پدالهای تنظیم شونده، در دسترس قرار گرفتهاند.
همچنین، یکی از تجهیزات اضافهی دیگر، گرمکن چرخ فرمان و سیستم لغزش و گرما در پنجره عقب است که با قیمت ۴۰۰ دلار در مواقع برف و سرما، بسیار به کار خواهد آمد. همچنین یک بسته هشدار راننده به ارزش ۸۴۵ دلار، انتخاب شده است که شامل امکاناتی چون دستیار پارک جلو و عقب، هشدار عبور از خط جاده، هشدار تصادف از جلو و صندلی با هشدار ایمنی است. هنگام پارککردن، اگر بیش از حد به چیزی نزدیک شود، لرزشی در صندلی خود احساس خواهید کرد و به این وسیله خبردار خواهید شد. با اینحال، در عمل، این هشدار اندکی دیر به راننده میرسد.
در جاده، سیهرا SLT بیشتر حس یک خودروی معمولی را منتقل میکند تا یک تراک. فضای پاها در صندلیهای عقب، واقعاً غافلگیر کننده است و درهای بزرگتر عقب نیز باعث میشوند تا ورود و خروج به داخل خودرو بسیار راحتتر شود. در خودروی تست چرخهای آلومینیومی ۲۰ اینچی جایگزین چرخهای استاندارد ۱۸ اینچی بودند. در همینحال، و با وجود چرخهای بزرگتر، سیهرا باز هم بر روی آسفالتهای ناهموار و مسیرهای سخت، راحت بهنظر میرسید و کنترل مناسبی داشت.
موتور جدید ۵/۳ لیتری از نوع Ecotec3 V8، مطابق انتظار، قدرت زیادی را برای سیهرا فراهم میکند و خروجی آن ۳۵۵ اسببخار است. گشتاور خروجی نیز ۵۱۹ نیوتنمتر است. این موتور بزرگ V8 پیشرانه خوبی برای حمل بار در کنار حمل مسافر است و در بزرگراه، خودروی تست، خیلی زود توانست به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
طبق گفته GMC، موتور ۵/۳ لیتری با مدیریت فعال سوخت همراه است و از سیستم «غیرفعالسازی سیلندر برای صرفهجویی در مصرف سوخت» استفاده میکند. این سیستم با تغییر بین حالتهای V8 و V4، در مصرف سوخت، صرفهجویی میکند. البته این تغییر در حین رانندگی با سیهرا احساس نخواهد شد و دقیقاً نمیتوان زمان این تغییر حالت را متوجه شد. سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز به صورت مناسب و آرامشبخشی، وضعیت دنده سرعت را در رانندگی کنترل میکند.
سیستم تعلیق در سیهرا ۲۰۱۴، ارتقا یافته و رانندگی به مراتب راحتتری نسبت به نسلهای قبلی این خودرو فراهم آورده است. بدنه خودرو کاملاً یکپارچه به نظر میرسد و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ، کمکحال بسیار خوبی، بهویژه در روزهای برفی است.
در مجموع، طراحی سیهرا در مدل ۲۰۱۴، بهبود یافته است و میتوان گفت که نسل جدید این خودرو، یک تراک سرسخت با شرایط رانندگی یک خودروی لوکس است.