جیپ گراند چروکی 2011
با اینکه هنوز ممکن است با دیدن یک چروکی جدید تغییری احساس نکنیم، اما باید قبول کنیم که این خودرو نسل متفاوت و جدید جیپ چروکی است. پلاتفرم کاملاً جدیدی که بین این خودرو و مرسدس بنز ML کلاس مشترک است،
باعث شده که شباهتهای ظاهری این دو خودرو بسیار قابل توجه باشند. این در حالیست که اتحاد دایملر کرایسلر نابود شده و اینک فیات اداره کننده کرایسلر می باشد.
سیستم تعلیق کاملاً مستقل چرخها با امکان افزایش ارتفاع از 11.5 سانتی متر در حالت پارک تا 28 سانتی متر در شرایط سخت، توسط تعلیق گازی یادگاری از بنز خواهد بود. درحالیکه داخل و خارج اتوموبیل کاملاً مشابه یک چروکی با اصالت طراحی شده و البته نوآوری خاصی نیز در آن دیده نمی شود.
موتور V6 به حجم 3.6 لیتر با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها قادر است 280 اسب بخار قدرت و 260 پوند فوت گشتاور تولید نماید. این موتور نسبت به نسل قبلی خود 11 درصد کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد.
اما اگر بدنبال هیجان و توان بیشتری هستید، می توانید موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری360 اسب بخاری با گشتاور 390 پوند فوت را انتخاب کنید. یا مدل SRT8 با حجم 6.4 لیتر و قدرت 470 اسب بخار و 465 پوند فوت گشتاور را انتخاب و قایق 2.5 تنی خود را با آن بکسل نمایید.
جیپ گراند چروکی جدید با امکانات سرگرمی خود اینک راحت تر و لذت بخش تر از پیش شده و در کنار آرامش، مصرف سوخت کمتر و طراحی کمی تازه تر با قیمت های 28 هزار دلار برای مدل پایه تک دیفرانسیل تا 42 هزار دلار برای مدلهای دو دیفرانسیل به فروش خواهد رسید.