در طرفین بدنه کاکتوس از Airbumps استفاده شده که با کپسول های هوای جاسازی شده بر روی درب ها تاحدودی می تواند از شدت ضربات وارده به خودرو را بکاهد. یکی دیگر نکات جالب توجه کاکتوس اینست که سیتروئن کلاس آنرا هاچبک جمع و جور می داند درحالیکه از هر طرفی به او نگاه کنیم به کراس اور شباهت بیشتری دارد تا هاچبک!
ابعاد این خودرو عبارتند از:
- 4.21 متر طول.
- 1.75 متر عرض.
- 1.53 متر ارتفاع.
- 21 سانتیمتر ارتفاع کف خودرو تا زمین.
درون کابین کاکتوس بجای صفحه کیلومتر از یک نمایشگر هفت اینچی استفاده شده، در کنسول هم نمایشگر هشت اینچی لمسی دیگری بجای ادوات و دکمه های متعدد بکار رفته؛ همچنین ایربگ سرنشین درون سقف قرار گرفته و اهرم دنده نیز حذف شده است.
هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات فنی کاکتوس نیست؛ ماهم فقط همین نکته را می دانیم که نسل جدید Hybrid Air سیتروئن برای آن درنظر گرفته شده که مصرف ترکیبی آنرا به کمتر از 3 لیتر می رساند؛ همچنین به لطف پیشرانه PureTech که دیگر نیازی به پکیج باطری ها ندارد، مصرف شهری کاکتوس نیز تا 45% کمتر از پیشرانه های مشابه اش خواهد بود.