سیتروئن C-XR و تلاش برای ورود به بازار بلندقامتهای اسپرت
بنابراین طبیعی است که خودروسازان به دنبال حضور پر رنگتری در این کلاس میباشند. سیتروئن نیز با معرفی C-XR چنین راهبردی را دنبال میکند.
سیتروئن C-XR کانسپت که در نمایشگاه پکن معرفی شد در اصل برگرفته از مدل C4 کاکتوس است که بلندتر و تنومندتر شده است. این خودرو را باید اولین محصول همکاری مشترک بین گروه پژو-سیتروئن و شریک جدید چینی آنها یعنی دانگ فنگ دانست.
طراحی C-XR جمع و جور و ظریف است و البته سبک طراحی سیتروئن نیز در آن واضح است. طول بدنه 4.26 متر، عرض 1.79، ارتفاع 1.56 و فاصله بین دو محور 2.65 متر است که ترکیبی از چالاکی و فضای درونی مناسب را به نمایش میگذارد. ابعاد این خودرو تنها اندکی از نیسان جوک به عنوان رقیب مستقیم آن، بزرگتر است.
تمرکز سیتروئن در C-XR روی بهرهوری بالا و کاهش وزن بوده است. بنابراین از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی 1.6 لیتری THP متصل به گیربکس اتوماتیک مدرن و انتقال نیرو به چهار چرخ همراه با سیستم حرکت-توقف استفاده شده است که در مجموع مصرف سوخت پایین و آلایندگی CO2 تولیدی اندک را به بار میآورد. هنوز جزئیات بیشتری از موتور و قوای تولیدی آن منتشر نشده است.
درون کابین، هدف لذت بردن و آسایش از طریق وسعت مکان، کابین پوشیده از مواد نرم و با کیفیت و سقف شیشهای پانورامای بزرگ بوده است.
پاییز امسال برای شروع تولید این ماشین برنامهریزی شده است.