عبارت R در انتهای نام رنو مگان تروفی، تفسیری از یک مدل رادیکالتر است. خودرویی که صندلیهای عقب آن حذف شده است تا وزن آن کاهش یابد. اکنون این خودرو حدود 100 کیلوگرم سبکتر از مدل تروفی استاندارد است. صندلیهای جلو از نوع مسابقهای و ساخت ریکارو و از نوع یک تکه از جنس پلی کربنات میباشند. این هم باعث صرفهجویی 42 کیلویی وزن شده است. باتری لیتیوم یون مورد استفاده نیز 16 کیلوگرم باعث صرفهجویی وزن شده است. کیت ترمز فولاد و آلومینیوم نیز با 3 کیلوگرم کاهش وزن، نشان از وسواس رنو روی مقوله وزن دارد.
با زمان 7 دقیقه و 54.36 ثانیهای مگان RS 275 در پیست مشهور نوبرگ رینگ (نیوبورگ رینگ)، که 4 ثانیه از سئات کوپرا 280 سریعتر است، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمانده است.
سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، برای نمایش قابلیتهای کامل شاسی، عملکردی مطلوب را عرضه میکند. موتور 2.0 لیتری بنزینی اکنون با 275 اسب بخار، نیرویی خیرهکننده دارد. اگزوزهای تیتانیومی، دامپرهای قابل تنظیم با چشمههای کامپوزیتی، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت و رینگهای 19 اینچی آلیاژی Speedline از نکات قابلتوجه این خودرو میباشند.
از این مدل مگان تنها 250 دستگاه تولید و در 15 کشور به فروش خواهد رسید.