شاسی یک تکه فیبر کربنی از تکنولوژی مسابقات فرمول استفاده میکند. بدین ترتیب وزن نهایی خودرو کمتر از 1100 کیلوگرم میباشد. این خودرو 2 متر عرض دارد و ارتفاع آن تنها 111 سانتیمتر است. یک مجموعه آئرودینامیکی پیچیده، نیروی داون فورس لازم را برای تضمین پایداری خودرو در سرعتهای بالا تأمین مینماید.
هواکشهای بزرگ جانبی برای خنک کردن موتور که در قسمت وسط و عقب خودرو درست قبل از محور چرخها قرار گرفته، انجام وظیفه میکنند. یک گیربکس هفت سرعته ترتیبی هم وظیفه انتقال نیرو به چرخهای عقب را بر عهده دارد.
پیشرانه شش سیلندر V شکل 3.8 لیتری نیسمو با کمک توربو شارژر دوقلو قادر به تولید نیروی 493 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر است. موتور مشابه در نیسان GT-R میتواند 542 اسب بخار و 630 نیوتن متر خروجی تولید کند. همچنین یک سیستم روغنکاری موتور جدید باعث خواهد شد تا عملکرد آن در مسیرهای طولانی مدور، کاهش نیابد. شتاب صفر تا صد و نهایت سرعت این خودرو هنوز اعلام نشده اما سرعت نهایی آن بیش از 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
ترمزهای سرامیک کربنی با شش پیستون کالیپر، دیفرانسیل با لغزش محدود، چراغهای روزتاب LED، دیفیوزر بزرگ و اسپویلر عقب، خروجی اگزوز دوتایی، سیستم تعلیق استخوان جناقی در جلو و عقب، لاستیکهای مسابقهای میشلن، گاردها و لولهکشی ایمنی داخل اتاق، فرمان تاشو و صندلی مسابقهای سطلی شکل همراه با کمربندهای 6 اتصالی، دیگر ویژگیهای این خودرو را رقم میزنند. به گفته رنو، عملکرد کوپه مسابقهای RS 01 بین مدلهای مسابقات GT3 و مسابقات DTM قرار میگیرد. این خودرو 282 هزار یورو قیمت خواهد داشت.