دولت فرانسه از رنو خواسته است که تا سال ۲۰۲۰ مصرف سوخت تولیداتش را به ۱۴۱ مایل برای هر گالن سوخت یا ۱/۶۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برساند. لارنس فن در اکر میگوید:
ما واقعاً به یک کانسپت خارقالعاده دست پیدا کردهایم.
وی همچنین تأیید کرده که کانسپت جدید یک نسخه اصلاحشده از مدلهای کنونی خط تولید رنو نخواهد بود:
این خودرو از پلتفرمهای موجود استفاده نخواهد کرد؛ زیرا این پلتفرمها در حال حاضر بسیار سنگین هستند. برای اینکه به چنین آماری در مصرف سوخت برسید، باید به شکلی منحصر به فرد وزن را کاهش داده و وضعیت آیرودینامیک را بهتر کنید.
رئیس طراحی رنو، البته در مورد مدل کانسپت جزئیات کاملی ارائه نداده است و تنها اشاره کرده که طراحی کانسپت ترکیبی از هاچبکهای معمولی، خودروهای اسپورت و کراساورها خواهد و احتمالاً از هر کدام نشانههای اندکی را در خود داشته باشد.
البته رنو اولین خودروساز فرانسوی نیست که به این چالش پاسخ داده است. اوایل سال جاری میلادی خبری از نسخه نزدیک به خط تولید پژو ۲۰۰۸ هیبرید Air کانسپت منتظر شد. این خودرو از یک موتور ۱/۲ لیتری سه سیلندر بنزینی با ۸۱ اسببخار قدرت همراه با یک جفت پمپ هیدرولیکی برای پیشرانه استفاده میکند که در مجموع قدرتی به اندازه ۱۱۲ اسببخار دارد.
مدل ارائه شده از طرف پژو، در حالت کلی تنها میتواند با یک گالن سوخت ۱۰۶ مایل مسافت طی کند ( ۲/۲۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) که مصرف سوخت بسیار قابلتوجهی است؛ ولی در عینحال، هنوز با هدفگذاری ۱۴۱ مایلی دولت فرانسویها فاصله دارد.