در این میان کمپانی LANDWIND که از تبار زردهاست گامهای سریعی را برداشته که در نوع خود قابل توجه میباشد. گرچه این کمپانی چندی پیش به عملی شرمآور دست زده و خودروی رنج روور ایووک را کاملاً و موبهمو کپی نموده، ولی عرضه برند X5 از سویش نشان داده که چندان هم در این عرصه تازهوارد و دستخالی نیست و حرفهایی هم نیز برای گفتن دارد! این امر دلالت براین میکند که کپی کردن، عمل چندان سهل و آسانی نیست و صد البته از هر مجموعه ای هم ساخته نیست. میشود گفت که این شرکت با قدمتی ده ساله سوداهای بزرگی را در سر میپروراند.
خودروی X5 در ژانویه سال 2013 میلادی روانه بازار چین شد. این مدل از یک پیشرانه ژاپنی سود میبرد که سرچشمهاش از میتسوبیشی است. توان این موتور 190 اسب بخار و گشتاورش 250 نیوتن متر است که به همراه یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه میگردد. ناگفته نماند که این کمپانی در حال کار بر روی یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک هم میباشد که قرار است در ماه نوامبر سال جاری در نمایشگاه گوانجو به نمایش درآید. فعلاً نیروی موتور به محور جلویی خودرو منتقل میشود ولی بهزودی یک مدل دو دیفرانسیل هم نیز در دسترس خریداران خواهد بود.
هدف LANDWIND از عرضه این مدل رقابت با خودروهایی چون HAVAL H6 و GEELY X7 است. بازار SUV های ارزان ـ نه بنجل ـ هنوز در چین داغ است و خیلی از بازیگران هم منتظرند که به آن ملحق شوند.
قیمت این خودرو از 99,800 یوآن (16300 دلار) شروع شده و به 115,800 یوآن (18900 دلار) ختم میشود. قیمت تقریبی مدل 8 دنده اتوماتیک که در ماه نوامبر عرضه میشود از 110,000 یوآن (17900 دلار) شروع میشود. ( هر دلار معادل: 6.13 یوآن)
مشخصات این خودرو بدین شرح است:
حجم موتور | 1997CC |
قدرت موتور | 190HP/5500 RPM |
گشتاور | 250 NM/2800-4400 RPM |
صفر تا صد | 10.5 sec |
طول/عرض/ ارتفاع | 4568/1855/1710 MM |
فنربندی جلو | مک فرسون استرات |
فنربندی عقب | مولتی لینک (چند عضوی) |
حداکثر سرعت (دنده دستی) | 185 KM/H |
وزن | 1580 KG |
فاصله دو محور | 2660 MM |
اندازه تایرها | 225/65 R17 |
نوشته و گردآوری: سام کاویانی