پایان عمر طولانی میتسوبیشی لنسر با نسخه فاینال

لنسر، سدان کامپکت بسیار محبوب و موفق ژاپنی که ردپایش به دهه 1970 بازمی‌گردد، حدوداً از سال‌های دهه 90 شکل و شمایل شِبه کنونی به خود گرفت. این خودروی دوست‌داشتنی که تلفیقی از 4 در بودن و اسپرت و وحشی بودن در آن موج میزند، برای چندین سال در مقابل رقبایش ازجمله سوبارو WRX STI جانانه رقابت کرد و نفس کم نیاورد.



Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015

حالا پس از چندین سال حضور پررنگ، از آنجایی که هیچ‌چیز همیشگی نیست، کمپانی سازنده قصد دارد با ارائه یک نسخه تولید محدود صفحه آخر دفتر زندگی کلیدی‌ترین و موفق‌ترین محصول خود را ورق زده و برای همیشه به خاطرات خوب پیوندش دهد. قطعاً با توقف تولید لنسر جای خالی‌اش همیشه باقی خواهد ماند و به نظر نمی‌رسد هیچ محصول دیگری هرگز بتواند جایش را بگیرد، چون هرچقدر هم که خوب و در شأن باشد روحِ لنسر را نخواهد داشت.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition


تصاویری که تاکنون دیده‌شده نشان می‌دهد میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن نسخه فاینال (Final Edition) در ظاهر و باطن بسیار شبیه به نسخه اِوولوشن است و تا حدودی تشخیص این دو از یکدیگر سخت به نظر می‌رسد؛ البته درصورتی‌که نشان Final Edition در قسمت عقب از چشم شما پنهان بماند!

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition


در بخش فنی هم احتمالاً دارای همان پیشرانه 291 اسب بخاری و 406 نیوتون متری خواهد بود و تغییر چندانی برای قوای محرکه‌اش در نظر گرفته نشده است؛ اما وجود ویژگی‌های جذابی ازجمله رینگ‌های آلیاژی BBS، فنرهای Eibach، ترمزهای قدرتمند Brembo، صندلی‌های Recaro و شوک (Shock) های ساخت Bilstein بسیار وسوسه کننده است.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition


تنها 1000 دستگاه از این نسخه با 6 رنگ مختلف بدنه و 2 رنگ متفاوت برای سقف ساخته خواهد شد و تمامی آن‌هم تنها در کشور ژاپن به فروش می‌رسد.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition


در پایان بد نیست بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن بیندازیم:
پیشرانه: 4 سیلندر 1998 سی‌سی MIVEC، دارای 2 میل‌سوپاپ از بالا، اینتر کولِر و توربو شارژر، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
کد پیشرانه: 4B11 T/C
نسبت تراکم هوا به سوخت: 9.0 به 1
حداکثر توان خروجی: 291 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
بیشینه گشتاور تولیدی: 406 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
بیشینه دور مجاز موتور: 7000 دور بر دقیقه
جعبه‌دنده (استاندارد): 5 سرعته دستی برای تریم GSR و 6 سرعته TC-SST برای تریم MR
سامانه فرمان: راک اَند پینیون (Rack and Pinion) با کمکی هیدرولیکی
حداکثر دور فرمان: 2.27 دور
ترمزها: برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه در جلو و کالیپرهای 2 پیستونه در عقب
ابعاد رینگ و لاستیک: 245/40R18 93Y
وزن خشک: 1600 کیلوگرم در تریم GSR و 1620 کیلوگرم در تریم MR
مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): شهری 13.8/جاده‌ای 10.2 در تریم GSR و 10.6 در تریم MR / ترکیبی 12.3
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 54.8
ضمانت (پایه): 3 سال یا 36,000 مایل (57,936.3 کیلومتر)

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...