آئودی برای اولین بار از خودروی کواترو Q7 الکتریکی هیبریدی 2.0 لیتری خود با تزریق سوخت توربو (TFSI) و سیستم انتقال AWD در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. پیشرانه توربو و موتور الکتریکی این خودروی اسپرت در مجموع 367 اسببخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که با این نیرو در 5.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت 220 کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
این خودرو از نظر ویژگیهای راحتی و فضای کابین در کلاس لوکس بین رقیبانش قرار میگیرد و فضای داخلی با توجه بهجای کمی که باتری لیتیوم یونی اشغال کرده بسیار بزرگ به نظر میرسد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی برای بالانس شاسی آن به صورت آپشن در نظر گرفته شده که ترکیبی از سواری راحت و هندلینگ اسپرت به وجود آورده است. آئودی تجهیزاتی مثل نمایشگر و سیستم استاندارد کابین مجازی کاربردی و سیستم چندرسانهای با صفحه نمایش لمسی بهینه را برای این خودرو در نظر گرفته که همراه با سیستمهای کمکی جدید مثل جلوگیری از برخورد، سیستم کمکی در چرخش و ترافیک ارائه میشود. از آپشن های دیگر میتوان صفحه نمایش سربالا، شیشههای دودی و سانروف شیشهای پانورامیک و ماساژور صندلیهای جلو را نام برد.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
ناوبری استاندارد این خودرو از طریق سیستم چندرسانهای آن با تاچپد و کنترل صوتی بسیار ساده شده و سیستم مدیریت و اطلاعات خودرو با سیستم هیبریدی آن ترکیب شده است. در حالت هیبریدی سیستم از اطلاعات ناوبری -شامل دادههای مسیر- استفاده میکند تا مؤثرترین ترکیب سوختی را در مسیر حرکت تا مقصد انتخاب کند.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
باتری لیتیوم یونی خودرو متشکل از 168 سلول و ظرفیت کل 17.3 کیلووات ساعت با عملکردی بالاست که با مایع خنک میشود و در حالت تمام الکتریکی قادر به طی کردن 53 کیلومتر است. این SUV بزرگ معمولاً در حالت الکتریکی روشن میشود و برای فعالسازی تزریق سوخت توربوی آن راننده باید پدال گاز فعال را بیش از یک حد خاصی فشار دهد که نوآوری جدیدی محسوب میشود. حد موردنظر بر اساس نیازهای سیستم مدیریت هیبرید تعیین میشود که در نقطهٔ فشار با تقویت نیرو دو موتور اصلی و الکتریکی با هم کار میکنند.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
این خودرو به صورت استاندارد 2.5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف میکند و در هر کیلومتر کمتر از 60 گرم CO2 از اگزوز آن خارج شده که بهترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
سیستم استاندارد مدیریت گرمایش خودرو با پمپ حرارتی آن یکپارچه شده که به طور خاص برای پلاگین سری Q7 هیبریدی توسعه داده شده است. آئودی اولین کمپانی تولیدکننده این تکنولوژی است که رکوردی جدید در بازدهی سیستم الکتریکی، طراحی داخلی و تهویه هوا ثبت کرده است.
2016 Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro
آئودی Q7 هیبریدی جدید، ذاتی اسپرت دارد که باعث میشود رانندگی هم در شهر لذتبخش باشد و هم در جاده. فرمان الکترومکانیکی جدید این خودرو در عین حساس بودن بسیار کارآمد است. سیستم تعلیق 5 پیوندی چرخها، بهینهسازی شده و اکسلهای جلو و عقب 60 کیلوگرم سبکتر از Q7 های پیشین شده که تا حد زیادی به دینامیک رانندگی کمک میکند. البته کاهش مرکز ثقل خودرو نقش مهمی در این زمینه بازی میکند.
متأسفانه این خودرو فعلاً تنها در بازارهای آسیا -چین، سنگاپور و ژاپن- ارائه میشود.