مقایسه پژو آردی و پراید

 مقایسه تست سرعت پراید با پژو آردی : لنیک دانلود

 

 

 

../upload/7/0.441808001287843924_23.jpg

http://www.taknaz.ir/upload/66/3-p.jpg

این خودرو از سال ۷۸با هدف در دست گرفتن بازار خودروهای زیر ۹میلیونی و در واقع برای افرادی که دوستدار جی ال ایکس هستند اما درامدشان به آنها اجازه ی خرید این خودرو را نمی دهدتولید شد.

اردی های قبل از سال 82 بدلیل نداشتن کولر و فرمان هیدرولیک و نداشتن سیستم انژکتوری چندان دلچسب نیست. ولی با پیگری های به عمل آمده خودروهای RD I مدل 82 به بعد بسیار پر توان تر با مصرف بسیار پایین وارد بازار شد. مصرف RD I انژکتوری در صورت تنظیم بودن 9 لیتر در 100 کیلومتر می باشد و این میزان نسبت به مدل های معمولی اردی بسیار بهتر میباشد. کولر آر دی ای بسیار قوی عمل میکند و باد خنک پر شتابی را از دریچه ها خارج میکند. بدنه این ماشین پژو 405 میباشد و از هر لحاظ برتری بسیار بالایی نسبت به هم قیمت های خود دارد. فرمان هیدرولیک آر دی ای بسیار خوب و نرم عمل میکند بظوری که حتی طبق آزمایشی که انجام شده بدلیل کمتر بودن وزن آردی ای نسبت به پژو 405 فرمان آردی ای بسیار نرم تر از مدل اصیل خود پژو 405 یا پارس  عمل میکند.   در پژو آردی ای ها سیستم های دیاگ قرار داده شده  و کمک بزرگی در مصرف و شتاب و تنظیم برق این ماشین ایفا میکند. از مزایای دیاگ : خیلی راحت عیب های ماشین را پیدا میکند و در خودش ثبت میکند و شما با مراجعه به تعمییرگاهای دیاگ خوان می توانید مشکلات را بی آسانی حل نمایید.

در آر دی ای های سال 82 به بعد خبری از صداهای گیربکس خودرو به گوش نمی خورد حتی در صورت های بالای 140 کیلومتر در ساعت هم صدای از گیربکس خبری نیست.  در ضمن آر دی ای را با آردی اشتباه نگرید.  RD - - - RDI  تفاوت این دو در  اصلاح مشکلات می باشد. همینطور که گفته شد مشکلات فرمان - کولر و مصرف بنزین و شتاب و صدای گیربکس در آردی ای ها بر طرف شده.  دقت داشته باشید که اردی با آردی ای تفاوت های زیادی دارند.

http://www.taknaz.ir/upload/66/1-p.jpg

 

../upload/7/0.444238001287843924_24.jpg

http://www.taknaz.ir/upload/66/5-p.jpg

در اتاق RD I همه چیز مثل پژو 405 می باشد تنها تفاوتش  با 405 کمی فضا در عقب کمتر میباشد آن هم بدلیل دیفرانسیل عقب بودن خودرو  . داشبورد و صندلی ها بسیار مناسب و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد.

از نظر آیرو دینامیک بدلیل شیب های مناسب ماشین از تعادل و روانی خوبی در سرعت برخوردار میباشد. این تعادل در پارس و 405 بسیار بالاتر میباشد آن هم به دلیل حذف میل گاردن از خودرو  که همین هم باعث نرمی بیشتر ماشین و هم شتاب بیشتر شده .  پژو آردی ای ماشینی برای داخل و خارج از شهر ساخته شده و  نسبت به پراید در بیرون شهر بدلیل سنگین تر بودن و موتور قوی تر و آیرودینامیک مناسب ماشین رانندگی بهتری در سرعت بالا  با پژو آردی خواهید داشت. پژو آردی ای داری 6 دنده میباشد. در شتاب گیری نسبت به پراید ضعیف عمل میکند و پراید می تواند تا دنده های 3 برتری شتاب داشته باشد . هندلینگ پژو آردی آی بهتر از پراید میباشد.پراید شتاب خوبی دارد ولی هندلینگ ضعیفی دارد که البته با تقویت موتور می توان این مشکل را بر طرف کرد ولی مصرف کمی بالا خواهد رفت . شتاب پژو آردی و پراید در سربالایی در یک سطح می باشد.  در سرعت های بالای 100 کیلومتر پژو آردی برتری بسیار مشخصی نسبت به پراید دارد از جمله ایمنی بیشتر بخاطر بدنه محکم تر و آیرو دینامیک بهتر ان بدلیل داشتن بدنه پژو 405 .

نهایت سرعت پراید 160 کیلومتر میباشد که البته کسانی هستن که ادعای سرعت 170 تا 180 را هم میکنند که البته دروغ هم نمی گن و این در شرایط خاصی اتفاق خواهد افتاد.

نهایت سرعت پژو اردی ای  175 کیلومتر میباشد که البته مانند پراید در شرایط خواص تا 200 کیلومتر هم خواهد رسید.

منظور از شرایط خواص : جاده مناسب - شرایط آب و هوایی - موتور تنظیم شده - تعداد سرنشین کمتر از 2 نفر - لاستیک مناسب - نوع سوخت - تنظیم برق - و...

در پژو آردیای با بهر گیری از دو فن پژویی و رادیاتور قوی پژو 405  گرمای موتور همیشه مناسب تنظم می شود . البته در پراید هم این موضوع تقریبا یکسان میباشد با این تفاوت که رادیاتور پراید نصف پژو آردی میباشد و در شرایط گرم کویری ممکن هست خوب عمل نکند.

از نظر فضای داخلی اتاق و صنداق عقب کاملا مشخص هست که پژو فضای بیشتری دارد. پژو حدود نیم متر از طولی و حدود 15 سانت از پهنا بیشتر از پراید فضا دارد.

از نظر کیفیت وسایل اتاق هم خودتان می توانید راحت حدس بزنید که پزو کاملا بهتر میباشد.

از نظر مصرف بنزین هم پراید در هر 100 کیلومتر ترکیبی 8 لیتر مصرف میکند و پژو آردی 9 لیتر که این خود یکی از دلیل مهم پر طرفدار بودن پراید میباشد.

http://www.taknaz.ir/upload/66/4-p.jpg

../upload/7/0.443600001287843924_25.jpg

 

پراید ماشین جمع جوری هست و بیشتر ماشین شهری هست تا بیرون شهر .

 ماشین تیز و پر شتابی هست ولی بدنه ضعیف و سبک یکی از مشکلات اصلی این خودرو میباشد.

مصرف سوخت مناسب تری نسبت به پژو آردی دارد.

قطعات هر دو خودرو فراوان و از نظر قیمت یکسان میباشد. کیفیت قطعات هم  در هر دو در یک سطح میباشد.

حجم موتور  ماشین آردی 1600 و پراید 1400 سی سی میباشد که این در بردن بار بیشتر کمک بیشتری خواهد کرد . ( قدرت موتور پراید ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید متوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده )

پراید های مدل 84 انژکتوری از شتاب بالا تری برخوردار میباشد و تا 160 کیلومتر هم سرعت می رود. البته بگذریم که 180 کیلومتر را همه جا میزنن ولی همچین سرعتی در پراید نیست.

سرعت آر دی تا 170 کیلومتر بیشتر نیست و پیشنهاد میکنم ساعت های بالای 140 را امتحان نکنید زیرا هر دو ماشین ترمز و ایمنی مناسب برای سرعت بالا را ندارند.

از لحاظ فنربدنی پراید فنر بدنی نرم تری دارد ولی زیر بند پراید بسیار ضعیف هست و سعی کنید در دست انداز ها با سرعت کم حرکت کنید.

در پژو اردی فنر بندی خشک تر میباشد ولی از زیربند بهتری نسبت به پراید بر خوردار میباشد .

مقایسه سریع پراید با آردی RD :

مصرف سوخت پراید کمتر میباشد.

قیمت قطعات خودرو یکسان هست .

ایمنی آر دی ای بیشتر هست.

از نظر زیبایی نظر های زیادی هست  ولی بدنه پژو به نظر زیبا تر از پراید میاد ان هم بخاطر شیب بیشتر در ماشین.

شتاب گیری پراید بهتر از آر دی هست.

هندلینگ پژو آردی ای بهتر هست.

سرعت نهایی آر دی بیشتر میباشد.

از لحاظ جدا دار بودن آر دی بهتر می باشد.

کیفیت قطعات داخل اتاق در پژو آردی بهتر هست و دیر تر به صدا می افتد.

 

../upload/7/0.445087001287843924_26.jpg

پژو - آر دی (Peugeot RD) خودرویی است با بدنه پژو 405 جی‌ال (Peugeot 405 GL) و موتوری بر گرفته از پیکان با حجم 1.6 لیتر و دارای چهار سیلندر خطی (Line) و توان تولیدی 70 اسب بخار که انتقال نیرو در آن به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

موتور: 4 سیلندر با 8 سوپاپ یه حجم 1.6 لیتر و قدرت 70 اسب بخار در 5000 دور
گیربکس: 5 دنده دستی
میانگین مصرف سوخت در 100 کیلومتر: 7.5 لیتر

توضیحات:
دیفرانسیل عقب
پخش کاست دار
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

پراید :

این خودرو توانست توجه بازار خودرو کره را به خود جلب کند . در سال ۱۹۹۳ بود که توجه سایپا نسبت به این خودرو جلب شد در این زمان بود که قرارداد واردات این خودرو بین سایپا و کیا موتورز بسته شد . پس از ۶ سال واردات این خودرو قرارداد مونتاژ آن امضا شد که طی این قرار داد سایپا حق ۵۰٪ داخل سازی داشت . طبق معمول ایران هر خودرویی را که مونتاژ میکنه تا حدود ۴ سال خراب میکنه و پراید هم از این قاعده مستثنا نبود و تا اواسط سال ۸۳ که مدل سی ال سی آن عرضه می شد افتضاحی بیش نبود در این جا نظر شما را به مشخصات مدل سی ال سی جلب می نمایم :قدرت موتور ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید موتوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده بود ،بلا خره در اواخر سال ۸۳ سایپا مجبور شد مدل انژکتوری ساژم را ارئه دهد که نصبت به مدل سی ال سی بهبود یافته بود اما باز هم جا برای بهتر شدن داشت ، در سال ۸۴ سایپا مدل انژکتوری زیمنس را عرضه کرد که نسبت به دو مدل پیشین ارتقا زیادی یافته بود . مشخصات این مدل بدین شرح است :قدرت موتور ۶۵ اسب بخار ،حداکثر سرعت ۱۷۹ کیلو متر شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۴ ثانیه ،مجهز به سیستم پاششی سوخت انژکتوری

 

../upload/7/0.445975001287843924_27.jpg

نتیجه گیری :

اتاق ماشین یکی از مهم ترین نکات در هر خودرو میباشد که تا 60 % نمره را گاهی میگیرد. نقش ایمنی و پایداری ماشین هم یکی از بهترین نکات در انتخاب خودرو میباشد. مصرف سوخت و کیفیت وسایل هم یکی دیگر از مزایا میباشد. قدرت و توان هم یکی از دلایل اصلی انتخاب ماشین در بین مردم میباشد.

نمره ها همه از 10 میباشد.

http://www.taknaz.ir/upload/66/6-p.JPG

http://www.taknaz.ir/upload/66/7-p.JPG

 

نوع مقایسه

پرایدپژو آردی ای

کیفیت وسایل اتاق  : 

57

فضای اتاق :

68

مصرف سوخت :

87

شتاب گیری :

65

ایمنی : 

47

توان موتور :

45

فنربندی :

54

نرمی فرمان و کنترل خودرو :

47

جمع امتیاز :

4250

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...