کروز کنترل پیشرفته پورشه

سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی که در خودروهای امروزی نصب هستند درحال‌حاضر تنها می‌توانند در جاده‌ها نقاط احتمالی برخورد را شناسایی و به‌طور خودکار ترمز خودرو را اعمال کند.  Porsche Panamera turbo S executive

این سیستم به‌ظاهر در هر خودرو لوکس جدیدی یک پیشرفت جزئی دارد، اما درحال‌حاضر پورشه در حال کار بر روی کروز کنترل تطبیقی است که ویژگی‌‌هایی دارد که تاکنون هیچ شرکتی به‌ فکر دست‌یابی به آن نیافته است. سیستم بروز شده InnoDrive می‌تواند در همه‌حال شتاب جانبی 0.70g را حفظ کند، شتابی که بسیاری از رانندگان کمتر آن‌را تجربه می‌کنند.

Porsche Panamera turbo S executive

Porsche Panamera turbo S executive


درحال‌حاضر این فن‌آوری توسط پورشه در پیچ و خم جاده‌های Weissach (منطقه‌ای در شهر بادن-وورتمبرگ که در آن مرکز تحقیقاتی پورشه واقع شده است) در حال توسعه است. این سامانه برای شناسایی پیچ‌ها از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده‌های سیستم ناوبری بهره می‌برد. این اطلاعات کمک می‌کنند تا رایانه‌ها یک عکس سه‌بعدی از جاده تهیه و اقدام به تنظیم سرعت کروز کنترل کنند تا به سرعت لازم برای دریافت شتاب کمتر از 0.50g دست یابند (حد شتاب جانبی در سه حالت قابل انتخاب است؛ کارآمد‌ترین آن 0.70g است)، دراین‌صورت نیازی نیست راننده در پیچ‌ها هدایت خودرو را مجدد به‌دست‌ گیرد.
 
ACC InnoDrive

ACC InnoDrive


هدف فن‌آوری جدید InnoDrive رساندن راننده به مقصد با بیشترین سرعت ممکن آن‌هم با مصرف حداقل سوخت است. پورشه می‌گوید InnoDrive می‌تواند مصرف سوخت را در دنیای واقعی تا 10 درصد کاهش دهد درحالی‌که زمان رانندگی هم 2 درصد کاهش ‌می‌یابد.
 
ACC InnoDrive

ACC InnoDrive


در این سیستم، گذشته از کاهش ترمز گیری، کامپیوتر برای بهینه‌سازی و کنترل جریان مصرفی بنزین در هنگام شتاب گرفتن مجدد و کاهش مصرف سوخت برنامه‌ریزی شده است.
 
Porsche Panamera

Porsche Panamera


فنّاوری پورشه احتمالاً جریان بنزین را تحت کنترل قرار می‌دهد و با معکوس دادن سرعت را کنترل می‌کند تا حداقل مقدار مصرفی سوخت حاصل گردد.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...