جزئیات شاسی فورد شلبی GT350 مدل 2016

بعد از رونمائی کمپانی فورد از نسخه قدرتمند و سطح بالای موستانگ نسل ششم یعنی GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس، توجه بسیاری از طرفداران بیشتر به موتور 5.2 لیتری V8 و میل‌لنگ تخت اتومبیل جلب شد. اما لازم به ذکر است که بهبودهای انجام شده بر روی این خودرو فقط محدود به موتور نبوده و در بسیاری از بخش‌های دیگر خودرو شاهد به‌روزرسانی‌های مختلف هستیم.

 2016 Ford Mustang Shelby GT350R

 

2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


اخیراً جزئیاتی از به‌روزرسانی‌های انجام شده بر روی قسمت‌های مختلف شاسی موستانگ GT350 اعلام شده که نشان می‌دهد بعضی از قسمت‌ها برای اولین بار و برای ارائه عملکردی جالب‌توجه در خیابان و پیست بر روی موستانگ نصب شده‌اند.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


سیستم تعلیق

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های انجام شده بر روی نسخه GT350 که اولین بار است از آن در موستانگ استفاده می‌شود کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر مغناطیسی است. این کمک‌فنرها که با کمک نیروی مغناطیس عمل می‌کنند به لطف حالت‌های رانندگی مختلف تعبیه شده در اتومبیل و با توجه به شرایط جاده طیف گسترده ای از تنظیمات را در اختیار راننده قرار می‌دهند. حالت‌های رانندگی موستانگ GT350 عبارت‌اند از Tour ، sport، Track و Drag. با انتخاب هرکدام از حالت‌ها برنامه‌ریزی تراتل، واکنش فرمان، پایداری و کنترل کشش و هم‌چنین تنظیمات اگزوز تغییر می‌کنند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


یکی دیگر از بهبودهای قابل‌ذکر که بر روی موستانگ GT350 انجام شده استفاده از طبق‌های جلو و توپی‌های چرخ آلومینیومی است که نسبت به نمونه‌های استفاده شده در موستانگ استاندارد سبک‌تر و قوی‌تر می‌باشد. هم‌چنین ضخامت میل موج گیر های محور جلو و عقب این نسخه نسبت به مدل استاندارد افزایش داشته و فنرهای لول محور عقب با آرایش متقارن استقرار پیدا کرده‌اند بدین نحو که آرایش فنر لول یک سمت دقیقاً با طرف دیگر متقارن است درواقع محل قرارگیری فنر لول یک سمت تصویری آینه ای از سمت دیگر است.

ترمزها

تا قبل از این می‌دانستیم که فورد شلبی GT350 مدل 2016 از نظر ترمزگیری قوی‌ترین موستانگ تاریخ است اما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد سیستم ترمز این خودرو اعلام شده است. ترمزهای محور جلو دست‌پرورده برمبو بوده و از انواع 6 پیستونه و دو لایه با دیسک‌های 15.5 اینچی سوراخ‌دار خنک شونده بوده و سایز دیسک ترمزهای محور عقب هم 15 اینچ بوده و کالیپر 4 پیستونه دارد هم‌چنین مجراهای ورودی هوا در محور جلو و عقب به‌منظور خنک شدن هر چه سریع‌تر دیسک‌ها تعبیه شده‌اند که به‌کار بردن آنها عملکرد قدرتمند سیستم ترمز را در پیست تضمین می‌کند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


رینگ و تایرها

برای اینکه نتیجه استفاده از تمام تکنولوژی‌های فوق به بهترین نحو به زمین انتقال بیابد کمپانی فورد در شلبی GT350 مدل 2016 از تایرهای مخصوص و با چسبندگی بالا میشلن پایلوت سوپر اسپرت که اندازه آن در محورهای جلو و عقب به ترتیب 295/35 و 305/35 می‌باشد استفاده کرده است. این تایرها، رینگ‌های قالب‌ریزی شده آلومینیومی با سایز 19 اینچ را که پهنای آنها در محور جلو 10.5 اینچ و در محور عقب 11 اینچ می‌باشد، می‌پوشانند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


کمپانی فورد در مدل شلبی GT350R حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و از رینگ‌های پیشرفته فیبرکربنی و تایرهای چسبنده‌تر میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده کرده است به گفته کمپانی فورد استفاده از تایرهای ویژه در مدل GT350R کاهش وزن 23 کیلوگرمی وزن را در قیاس با GT350 به همراه آورده است.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

2016 Ford Mustang Shelby GT350R


اخیراً کمپانی فورد به‌منظور گرامیداشت 50 سالگی نسخه اورجینال شلبی GT350 مدل 1965 تعداد 100 دستگاه GT350 و 37 دستگاه از مدل GT350R مدل 2015 را به بازار عرضه کرد اما موستانگ های GT350 و GT350R مدل 2016 در اواخر سال جاری و احتمالاً پائیز پیش رو وارد بازار خواهد شد.
آقای Stive Ling مدیر بازاریابی فورد اظهار داشته‌اند که مدل‌های Shelby GT350 و GT350R در پائیز پیش رو به نمایندگی‌ها پا خواهند گذاشت و قیمتی در حدود گونه GT500 نسل پنجم که در سال 2013 تعداد 5.000 دستگاه از آن ساخته شده بود خواهد داشت. البته قیمت این دو مدل تاکنون مشخص نشده اما وقتی ما از آقای Ling پرسیدیم که آیا قیمت این خودروها در حدود 100.000 دلار خواهد بود؟ ایشان پاسخ دادند فکر می‌کنم مردم از قیمت این خودرو راضی باشند.

نویسنده : فرید حنیفه زاده

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...